1. Дизайн
Критериите в тази група са фокусирани върху визуалната страна на кандидатурата. Журито оценява следните елементи:
- Композиция
- Цветова схема
- Типография
- Формообразуване
- Качество и уместност на изобразителен материал
2. Потребителско преживяване
Критериите в тази група оценяват аспектите на потребителското преживяване, които проектът предлага: удобство, ефективност и удовлетворение. Журито оценява следните елементи:
- Навигационни методи
- Информационна архитектура
- Обща ползваемост
- Ползваемост при устройства с touch интерфейс
- Четивност на информацията
- Responsive дизайн
3. Творчески подход и иновации
Група от критерии, чиято цел е да бъде оценен цялостно творческият подход, концепцията и адекватността на проекта. Тук влизат критерии като:
- Креативност
- Естетика
- Характер
- Адекватност спрямо темата
- Използване на модерни похвати в представянето
- Иновативни композиционни похвати
- Уникалност на представените идеи и подход
4. Бонус критерии
- Използване на българска форма на кирилицата
- Високи умения за представяне на текстово и таблично съдържание
- Достъпност и поддръжка на WCAG 2.1
Критерий 1:
Ясно да представя компанията/организацията и да има ясна маркетинг цел.
Тук изискванията за отлична оценка са:
- Сайтът да дава оптимална представа за компанията/организацията;
- Да е ясна маркетинг целта му;
- Ясно да представя предлагания продукт/услуга.
Критерий 2:
Да има ясни основни цели за типовете потребители в даден момент и да са налице ясни потребителски пътеки.
Изисквания за отлична оценка:
- Сайтът да осигурява постигането на целите на типовете потребители на етапите на взаимоотношения с компанията;
- Сайтът да включва отлично изградени потребителски пътеки.
- Да има заложена структура и съдържание, които да дадат ясни маркетинг сигнали, включително за постигане на целите.
- Създадената структура и съдържание “по дизайн” осигуряват наличие на сигнали за постигане на маркетинг целите на сайта (например има ясни секции, в които потребителите се самосегментират на база на посещение и/или консумирано съдържание и дължина на потребителската пътека - нови потребители, заинтересовани потребители, ценово-чувствителни, advocates и пр.).
- Да има ясни елементи (страници, бутони, форми и т.н.), указващи дали 100% таргет потребителите извършват 100% планираните действия с цел постигане 100% целите на сайта (на точните места да има точните конкретни елементи като подаване на форма за заявка, бутон за покана на други потребители да подкрепят например каузата, записване за актуални оферти, създаване на профил за последващи посещения и т.н.)
- Поведението на сайта на мобилно устройство осигурява планираните ясни потребителски пътеки.
Критерий 3:
Да са налице всички условията за качествен трафик, предвид целите на сайта.
Изисквания за отлична оценка:
- Да са налице характеристики за привличане, ангажиране и задържане на таргет потребителите, предвид целта на сайта;
- Да са налице нужните инструменти за таргетиране и за ремаркетиране на таргет потребителите, предвид целта на сайта.
- Поведението на сайта на мобилно устройство осигурява условия за качествен трафик.
Критерий 4:
Да има качествено визуално съдържание.
Изисквания за отлична оценка:
- Използвани са оптималните видове визуално съдържание, съобразно целите на сайта и създадените потребителски пътеки;
- Налице е отлично визуално съдържание според целите на сайта в съответните секции/елементи
- Визуалното съдържание да е консистентно с текстовото съдържание и да подсилва основната комуникация.
- Когато е приложимо - да е консистентно с позиционирането на марката.
- Налице е уникално релевантно визуално съдържание - фирмено видео, снимки на реален екип, продукти и други подобни, когато е приложимо.
Критерий 5:
Да има качествено текстово съдържание.
Изисквания за отлична оценка:
- Да e налице отличен копирайтинг (тип съдържание, стилистика, заглавия, текст) според целите на сайта в съответните секции/елементи. Ясно описани стойностно предложение и USP (Unique Sale Points - Изключително предложение за продажба);
- Изпълняване на целите за създаване на познание и убеждение за покупка.
- Да е налице безгрешен правопис.
- Налице е актуално съдържание, когато е приложимо.
Бонус критерий 1:
Прилага се маркетинг автоматизация и маркетинг персонализация, когато такива са приложими.
Изисквания за отлична оценка:
- Когато е приложима маркетинг автоматизация или персонализация - такава да е правилно приложена (примери - персонализиране на база език или локация, фаза в отношенията с компанията, демо сесия и други подобни). Използва се автоматизация с pop-ups, exit intent и други подобни, когато е приложимо, като не следва да влошава потребителското изживяване
- Чат ботове – в профила в социалните мрежи, сайта и където и приложимо.
Бонус критерий 2:
Добавена стойност, която сайтът носи на потребителя.
Изисквания за отлична оценка:
- Наличие на допълнителни образователни и безплатни ресурси, напр. блог, подкаст, youtube канал, електронни книги, онлайн обучения и други, които спомагат за повишаване информираността на потребителя. Тези ресурси следва да са активни.
- Налице са релевантни функционалности - добавки, филтри, калкулатори, настройваеми визуализации и други подобни, добавящи стойност към потребителите чрез настройки, конфигурации, резултат от действията и т.н., ако са релевантни и е приложимо. Тези функционалности следва да са работещи.
Оценяването на регулаторното съответствие на сайтовете ще се реализира по следните критерии:
- Наличие на политика за защита на личните данни, ако сайтът събира лични данни;
- Наличие на съгласие за обработка на лични данни, ако сайтът събира лични данни;
- Наличие на общи условия за използването му;
- Наличие на текст за използване на cookies с бутон за съгласие;
- Наличие на информация за собственика на сайта съгласно Закона за електронната търговия.