Сайт на годината

Новини

/
/ Интервю с Ивелина Атанасова-Генчев - модератор на сегмент Маркетинг в BGWeb 2021

Интервю с Ивелина Атанасова-Генчев - модератор на сегмент Маркетинг в BGWeb 2021

17.06.2021

Интервю с Ивелина Атанасова-Генчев  - модератор на сегмент Маркетинг в BGWeb 2021

Ивелина Атанасова-Генчев е модератор на сегмент Маркетинг в Сайт на годината 2021, но наред с това е създател на агенция NewTrend, на инициативата DigitalKidZ, основател на Women In Tech България и още много инициативи.

Тук разговаряме за основните моменти в оценяването на сегмент Маркетинг в Конкурса тази година.

Какво е най-важното от новостите при оценяването на журито сегмент Маркетинг в Сайт на годината 2021?

Като Маркетинг Жури в конкурса “Сайт на годината” за нас винаги е била приоритетна ефективността на сайта и доколко успешно успява да обслужи продажбените и бизнес цели на компанията или даден експерт (в случаите, когато оценяваме сайтове на личности).

Ето защо ние гледаме за пиксели, с които могат да се ретаргетират рекламни кампани, да се измерят и да се анализират рекламните канали и ЕФЕКТИВНОСТ. Ключовата ни дума винаги е “ефективност” и “устойчивост”, защото основната функция на маркетинга е до доведе до нови продажн, нови клиенти и нови приходи, разбира се.

Фокусираме се върху т.нар. call-to-action и препоръки за продажби.

Следим за потребителски пътеки, работещи контактни форми за поръчка. Аз лично винаги търся новите и нестандартни решения, инструменти и подходи за рекламиране и маркетиране в рамките на сайта и винаги се интересувам какви конкуретни предимства има конкретния бизнес и дали те са лесно, ясно и достъпно комуникирани, защото вярвам, че именно иновациите, креативността, а след COVID пандемията вече и наличието на цялостна и устойчива дигитална стратегия е това, което ще отличи успешните от посредствените компании.

Ето защо тази година даваме бонус точки за използването на иновативни инструменти и подходи, вкл. чат-бот в рамките на сайта, както и добавихме допълнителен критерий за “полезността на сайта”. Този път от гледна точка на клиентите - каква добавена стойност носи сайта на всеки свой потенциален клиент? Има ли безплатни образователни ресурси, подкаст, блог, видео канал или нещо друго, с което не просто сайтът продава, а връща към обществото и помага на хората. В крайна сметка нали именно това е смисъла на всеки бизнес, да направи света по-добро място.

Моля, представете накратко и новите хора в журито.

На първо място съм щастлива, че новите хора в екипа са жени.

Технологичната сфера отдавна не е запазена територия за мъжете, а конкурсът “Сайт на годината” има за цел да отличи най-добрите практики в бранша и балансът между половете в журито категорично е нещо, което си поставихме за цел да постигнем.

Балансът между половете ще ни даде една по-широка перспектива и по-разнообразна гледна точка, което ще се отрази на обратната връзка и препоръки, които участниците ще получат, заедно със своите оценки. За мен това беше наистина важно.

Новите хора в екипа освен това са маркетинг експерти в корпоративния сектор, за разлика от преобладаващата част от журито до момента, които имаме по-голям опит в агенции. Вярвам, че е важно да имаме представители и от двете страни на маркетинга - от страна на консултанта и от страна на хората, които оперативно са ангажирани с неговото прилагане, отново защото това разширява перспективата при оценките.

Кои са критериите, по които избирате кои да са поканените експерти в журито на Конкурса?

Водещ критерий е опита и широката експертизата.

Журито в “Сайт на годината” е съставено от хора, които имат повече от десет години опит в своята професионална сфера и са имали възможността да управляват не само маркетинг бюджети, измерими в милиони, но и богато портфолио от продукти, проекти и инициативи. По възможност в различни бизнес сфери, за да могат действително да допринесат с опита си при оценките на участниците и същевременно ще имат опитността бързо да навлязат в оценяваните проекти, да разберат предизвикателствата и проблемите, които решават, таргет аудиторията, бизнес подхода им, за да успеят да го оценят като ефективност, да дадат препоръки за подобряването му и да върнат обратна връзка на участниците.

Има ли голяма разлика в нивото на сайтовете, които оценявате, година спрямо година?

Категорично наблюдаваме разлика и тенденцията е позитивна. Причина за това е не само развитието на българския уеб и увеличаващия се опит на агенциите, които създават голяма част от кандидатстващите проекти.

Голяма част от нас имаме възможността да работим за външни пазари с несравнимо високи бюджети и мащабни проекти, които ни дават възможността да натрупаме опит и самочувствие, за да създаваме след това успешни продукти и на местна почва.

От друга страна се повишава и осъзнатостта на клиентите, които вече търсят истински стойностни и работещи уеб решения, а не просто красива снимка и информация “за нас”, паркирани на корпоративен домейн.

Вярвам, че сме на крачка от това всички технологии, които днес определяме като “нестандартни, креативни, иновативни и нетрадиционни”, вкл.чат-ботовете и VR решенията да се превърнат в норма. И няма да скрия, че това, което мен ме вдъхновява толкова години вече за оценявам и пиша препоръки на участниците в конкурса е моята потребност един ден да видя интегриран изкуствен интелект, нови CMS платформи, диверсифицирани комуникационни и маркетинг стратегии и богат маркетинг микс с комуникационни и рекламни канали в сайтовете, които кандидатстват, за да имаме действително възможноста да наблюдаваме и оценяваме една (пре)пълна кошница с инструменти и тяхното взаимодействие помежду им.

Красотата за мен при маркетинга е в изобилието (на канали) и стратегията, която носи баланс помежду им. Тогава вече бюджетът не е решаващ за успеха, макар никак да не го подценявам.

Какво бихте препоръчали на участниците, за да имат те добро представяне в Конкурса?

На първо място да не подценяват Конкурса. През годините съм срещала какви ли “издънки” - от Loren Ipsum текстове по сайтовете, до копирайтинг пълен с правописни и пунктуационни грешки, до сайтове, които са с купена за 20 долара Wordpress тема.

Това е Конкурс с над 22 годишна история и жури в “Сайт на годината” са наистина топ-експертите на България. Повечето от нас имат по над 12-15-20 години опит и това са години, в които ние сме се занимавали основно с уеб, маркетинг, бизнес развитие и дизайн. Когато един сайт мине през ситото на толкова високо ниво експерти и толкова много като брой, защото всеки сайт се оценява средно от 30-тина човека, всеки от тях ще види различни детайли и недостатъци в него.

На първо място бих искала да кажа на всички участници, да не се отчайват. Дори да си мислят, че сайтовете им са добри и работят и всичко в тях е ОК, вероятно ще видят коментари и забележки, за които не са се досещали. Никога. Не бих казала, че на всяка цена това е проблем, по-скоро е посока за развитие.

Сайтовете, които печелят Конкурса са топ. В тях са използвани най-съвременните технологии. UX дизайнът е безупречен. Текстовете, съдържанието, снимките, продуктите - всички те работят в синхрон и подчинени на маркетинг и бизнес стратегия. Платформите, на които са изградени са модерни, гъвкави и адаптивни. И винаги, във всеки проект има по нещо, което му придава характер. Вярвам, че и в живота е така, за да те запомнят, трябва да имаш стил, който се помни.

Не бих казала, че победителите са на всяка цена “големи” компании и сайтове и малките нямат шанс, държа да го подчертая, за да не остава усещането, че само скъпи и атрактивни продукти печелят Конкурса.

Напротив. Ако частните спазят всички технически препоръки, които сме публикували в сайта на Конкурса и ако успеят да придадат на проекта си онази щипка “уникалност”, вярвам че няма от какво да се притесняват. Аз съм печелила Конкурса в надпревара със сайтовете на bTV и NOVA телевизия, съвсем в зората на собствената си кариера и много преди да стана жури или дори да мечтая, че някой ден ще бъда модератор на сегмент “Маркетинг”.

Ранната регистрация започна. Очакваме Ви!

Мисия

Мисията на Фондация за активно развитие на уеб и Конкурса Сайт на годината е да предоставяме платформа за развитие и подкрепа на уеб - агенции, компании, професионалисти, хора амбиции в нашата сфера.
Заедно градим среда и общност за по-качествени онлайн услуги за бизнеса и организациите в страната. Вдигаме летвата, даваме добрите примери, показваме, че може хубави проекти и инициативи да се случват и тук, в България.
Знаем, че заедно можем повече.