Сайт на годината

Новини

/
/ Победителите говорят: Иван Белчев от Списание Амбиция

Победителите говорят: Иван Белчев от Списание Амбиция

02.06.2020

Победителите говорят: Иван Белчев от Списание Амбиция

Победител в гласуването на журито в категория Блог - Списание Амбиция. Говорим за победата им с основателя и ръководител на сайта - Иван Белчев.


Какво ви донесе наградата в Сайт на годината 2019? 
Екипът на списание Амбиция е пръснат на различни места в България и Европа. Пътуваме често и така се случи, че не успяхме да присъстваме на големия купон по награждаването. 

Аз научих за новината, че печелим първо място в категорията Блог когато бях в Атина за моя първи маратон. Участието в маратон е едно израстване. То не става от днес за утре. Нужни са години подготовка - от пробягването на първите 3 км, през радостта да успееш 10 км, полумаратон и ето, че идва момента, в който бягам по класическия маршрут от град Маратон към Атина. Усещането е неповторимо. Не защото си там, а защото можеш да го направиш, защото си тренирал през годините и защото си се срещнал с хора, които са те мотивирали. 

Не беше случайно съвпадението между маратона и спечелването на Сайт на годината. С екипа зад Амбиция вече 5 години се стремим да показваме успешните примери на българи в България и по света. Правим го чрез интервюта и подкаст, и ги публикуваме неподправени. Достигаме до хора, които имат нужда от мотивация, а най-добре това става, чрез историите на другите.
Наградата в конкурса Сайт на годината ни даде нужната оценка от труда ни през годините. Привлякохме партньори в проекта ни и сега виждаме себе си повече като платформа, която обединява добрите каузи и заедно се стремим към една обща цел - да направим нашето общество по-добро.


Победители в Сайт на годината - това е голямо признание. Какво се крие зад успеха?
Самото участие в конкурса Сайт на годината 2019 беше тръпка. Имахме краен срок до октомври да подобрим дизайна, така че той да впечатли журито. 

Летейки от България към Германия след лятната отпуска разглеждах едно от списанията в самолета. Запитах се, не е ли възможно тази визуална структура от печатното издание да се прехвърли онлайн? Тогава ми хрумна идеята за разделянето на сайта ни на две половини - в лявата да присъстват визуални елементи и да стои "залепена" за екрана, а дясната да е текстовата част и други интерактивни модули. След няколко седмици работа новият дизайн видя бял свят. 


Защо би насърчил собственици и автори на уеб проекти да участват в Конкурса?
Всеки един, който има уебсайт, е инвестирал време и средства в изработването му. След пускането му има процеси по SEO, поддръжка, качване на съдържание, анализ и др. Това правим и ние, екипът на списание Амбиция, с нашия онлайн проект. 

Участието в конкурса Сайт на годината, ни даде изкачване в позицията ни в търсачките,  оценки със задълбочени коментари от журито за дизайна и техническата част, обратна връзка за публикуваните статии. Получихме един обобщен анализ, за който, ако трябваше да си платим на професионален екип да го направи, щяхме да платим сума, много по-голяма от таксата за участие.

Дори и да не бяхме спечелили, пак щяхме да получим коментари от журито, защото всеки участник я получава.

На снимката Диян Русев от екипа на Амбиция получава наградата.