Сайт на годината

Новини

/
/ Интервю с Георги Линков - модератор на сегмент Дизайн в BGWeb 2021

Интервю с Георги Линков - модератор на сегмент Дизайн в BGWeb 2021

21.06.2021

Интервю с Георги Линков - модератор на сегмент Дизайн в BGWeb 2021

Представяме Ви Георги Линков, модератор на сегмент Дизайн и жури в Сайт на годината 2021. 

Какво е най-важното от новостите при оценяването на журито сегмент Дизайн в Сайт на годината 2021?

Критериите при оценка в сегмент Дизайн са внимателно премислени и координиране с целия състав на журито. При съставянето им сме направили справка и с някои от най-известните международни конкурси, за да сме сигурни в тяхната адекватност. Основното предизвикателство при съставянето на им, бе те хем да са достатъчно конкретни, хем да обхващат всички важни аспекти на UX/UI, които сами по себе си не са малко. Тази година освен основните критерии, сме добавили и т.н. "бонус точки". Тяхната цел е да се даде дължимото при използване на някои добри практики в дизайна, които без да са задължителни, носят стойност за проекта.

Моля, представете накратко и новите хора в журито.

В тазгодишното жури ще видите както някои познати лица от миналите години, така и нови журиращи, които въпреки че са за първа година в конкурса са наложени професионалисти в сферата с многогодишен опит.

Ето накратко кои са новите лица в журито:

Георги Балинов. Опитен професионалист в сферата. Двигателят на агенция HYPE. Човек както на практиката, така и със силно отношение към преподавателската дейност.

Мирослав Димитров. Един от двигателите на дизайна в E-Design. Агенция - многократно награждавана в български и международни конкурси. Миро е интердисциплинарен дизайнер с експертиза както в UX/UI, така и в 3D и логотипия

Пламен Силянов. UX/UI дизайнер от студио Oblik. Пламен е изключително талантлив дизайнер с усет към модерното. Това бе оценено в миналогодишното издание на "Сайт на годината", където Oblik получи няколко награди в едни от най-оспорваните категории

Мартин Бонов. Марто е двигателя на KickFlip. Агенцията създава изключително качествени визуални продукти в различни сфери на дизайна.

Георги Василев. Orjo, както го знаят повечето колеги, е човек с дълъг опит в сферата. Стои зад агенция RIZN. Дизайнер с безкомпромисен вкус и поглед върху нещата.

Свилен Петров. Spovv освен опитен UX/UI дизайнер е адски талантлив илюстратор и дизайнер на икони. Човек с голямо чувство и отношение към детайла

Поли Василева. Поли отговаря за визуалния облик и сайтове на Telerik Academy и поне още няколко проекта. Позитивен и подготвен дизайнер със силен ангажимент към образовението.

Кои са критериите, по които избирате кои да са поканените експерти в журито на Конкурса?

Основни критерии безспорно са професионализмът и безпристрастността. Абсолютно съм убеден, че журито е съставено от едни от най-опитните и талантливи дизайнери на дигитални продукти в България. Не на последно място фактор при съставянето на журито бе и желанието на всеки един от него да допринесе със знанието и времето си за бранша като цяло.

Има ли голяма разлика в нивото на сайтовете, които оценявате, година спрямо година?

Истината е, че разлика има и тя се вижда веднага. Има години в които в конкурса участват няколко много силни проекта и те като цяло взимат повечето награди. В последните години обаче се забелязва положителна тенденция на покачване на средното ниво на участниците и наличието на поне една дузина наистина силни и конкурентни проекти, които се борят за челните места. Вярвам, че общата култура на бранша и потребителите расте и силно се надявам, че тази година ще видим още по-качествени и характерни проекти.

Какво бихте препоръчали на участниците, за да имат те добро представяне в Конкурса?

Препоръката ми е проста - бъдете смели, широко скроени и оригинални. Не е нужно проекта с който участвате да е голям или много сложен. Както видяхме в последните години, награди взеха по-малки като мащаб проекти, но с много добра изработка и ниво на оригиналност. Оправдания от сорта на - "ние сме много малки", са по-скоро извинения, а не рационални причини. Конкурсът "Сайт на годината" съществува заради съревнованието, но не само. Друга негова важна характеристика е, че той е място, където в позитивна атмосфера фриленсъри, малки студиа и големи компании, могат да покажат това което са правили през годината и да си сверят часовника. Това е и причината, всеки от проектите да получава обратна връзка от журиращите. Защото смисълът е не кой ще спечели дадена награда, а всички ние да правим по-добри проекти, с които да се гордеем.

Остават 24 часа до края на ранната регистрация. Очакваме Ви!

Мисия

Мисията на Фондация за активно развитие на уеб и Конкурса Сайт на годината е да предоставяме платформа за развитие и подкрепа на уеб - агенции, компании, професионалисти, хора амбиции в нашата сфера.
Заедно градим среда и общност за по-качествени онлайн услуги за бизнеса и организациите в страната. Вдигаме летвата, даваме добрите примери, показваме, че може хубави проекти и инициативи да се случват и тук, в България.
Знаем, че заедно можем повече.