04.07.2023
За нас е чест да приветстваме един от новите членове на журито на Сайт на годината - Валерия Гущерова-Бойчева, маркетинг мениджър в dm drogerie markt Bulgaria, която има дългогодишен опит в сферата на дигиталните комуникации.
Казвам се Валерия Гущерова-Бойчева и от вече 8 години съм маркетинг мениджър в dm България. Трудно е да кажа, точно от кога започнах да работя в дигиталната сфера на маркетинга, но като цяло още по време на обучението ми в Германия се сблъсках с анализ на доста сайтове. Това беше част от задачите на студентите със специализация Реклама в един от предметите ни в университета. Тогава, за да съм честна, се обръщаше внимание повече на атрактивността на един сайт, уникалността му като изработка и емоционалното изживяване, което ще даде на клиента, отколкото на самата му функционалност. Все още ясно си спомням сайта на „Bacardi“ (било е към 2004…) - силно видео в началото, представящо миксиране на коктейли, танцуващи, щастливи хора, което се зареждаше поне 10 минути и то само ако си се вързал към интернета в университета ????. При бавната връзка в общежитието нямаше шанс да се отвори.
По-късно в професионалния ми път аз трябваше да давам напътствие за създаване на собствена страница на компанията, в която работя, както и да следя особеностите на българския пазар. Благодарение на няколко курса свързани с дигитален маркетинг и дигитален дизайн, които изкарах, получих бърза представа за новостите в тази насока и особеностите на българския потребител. Това беше доста ценно и когато стартирахме с разработката на онлайн магазина на dm в България. Чисто визуално той не се различава от този на останалите dm държави, но като съдържание и функционалности има доста локални особености.
В момента съм на позиция, в която ежедневно се правят анализ на изминали активности, стратегическо планиране и проучване на пазара. Следят се тенденциите в онлайн пространството и ролята на социалните медии в позиционирането на даден бранд. Доста е динамично, бих казала.
Уча най-вече от семинари, където се срещам с колеги и обменяме идеи, опит и знания. Има и няколко човека, които следвам в LinkedIn и които често споделят най-новата информация в бранша.
Конкурсът има ясно определени критерии за оценяване, професионално жури и до голяма степен е минимизирана субективната оценка. Всеки един от нас оценява след обстоен анализ на сайта и дава ясна обосновка на решението си. Това е изключително ценно дори и за тези, които не спечелят – имаш качествена обратна връзка, благодарение на която да подобриш сайта си и да привлечеш още повече доволни клиенти.
Пожелавам на всички участници естествено успех и вдъхновение. Нека да не забравят, че печелившото днес, може да не помогне утре. Но с вдъхновение, иновативно мислене, вслушване в желанието на хората и потенциал за развитие, може да се задържим максимално дълго на гребена на вълната.