25.07.2023
Радостни сме да приветстваме още един от новите членове на нашето жури! Представяме Ви Мария Добрева - бранд мениджър на Tymbark България. Развълнувана от възможността да бъде част от журито, тя ни споделя малко повече за себе си и за конкурса.
Тази година за първи път приемам предизвикателството да съм член на основното жури на Сайт на годината! С цялата сериозност на задачата се захващам, подкрепена с над 11 години опит в маркетинга, включително дългогодишен опит в изготвянето на уеб проекти, продукти и услуги. В момента, в ролята ми на бранд мениджър, изготвям задания за продуктови сайтове и сайтове за национални клиентски промоции за поверените ми брандове. Работата по тези проекти е свързана с добре оформена и ясна цел и предназначение на сайта, комуникация с агенции и между тях. Аз винаги се стремя сайтовете ни да са user friendly, максимално изчистени от стъпки и в същото време да са забавни, да отговарят на изискванията на юристите и GDPR, тъй като сайтовете за промо игри винаги изискват някакъв вид лични данни от страна на потребителите. И в тази тънка граница се стремя уебсайтовете и страниците да изглеждат модерни, интересни и полезни на потребителите ни и често това се случва и се отплаща добре с положителната обратна връзка от участниците.
В необятния свят на маркетинга всеки ден е различен, изпълнен с проследяване на проекти, креативност в предстоящите кампании, брейнсторминг с колеги, не липсва и гъвкавост при решаването на критични въпроси, анализи на пазара, конкуренцията и проучвания за нови продукти! И винаги се намира време за преглед и прочитане на интересни новости от различни сфери, тъй като точно в комбинирането на разнообразно познание се раждат големите и значими иновации.
Семинарите са едни от най-добрите места за докосване до това, което предстои. Личностите и лекторите споделят в личните си блогове, подкасти или профили интересни приложения и личен опит. Аз лично често прилагам елементи, които съм срещала, допадали са ми или са ме впечатлили, чисто като потребител на чуждестранни и български сайтове. Но това, което ме е научил опитът ми е, че когато се прилагат психология, дизайн и разбиране на потребителите се получават изключително добре изпълняващи целта си сайтове. Такъв пример е геймификацията на промо сайт в FMCG сектора.
Участието в конкурса е ценно за агенциите и компаниите, които кандидатстват с проекти, както и за самото жури, всичко с крайна цел да повишим и оценим професионализма на уеб проектите в България.
Ценен е за всички участници, тъй като получават професионална и обективна обратна връзка за техния сайт, чрез многоетапната проверка от жури, специалисти в различни области. Ние даваме професионално мнение за състоянието, информацията и функционалността на сайта, въз основа на точни и измерими критерии, което позволява обективност и сравнимост.
Ценен е и за агенциите, професионалистите и всеки, който изработва, подготвя и преглежда уеб сайтове, тъй като подготовката за участие в един конкурс мотивира да се търси повече информация, да се комбинират различни и нестандартни похвати, маркетингови и търговски подходи, за да се достигне висок професионализъм.
Нека продължаваме да повишаваме уеб културата в България чрез постоянно комбиниране на различни умения, информация, професионализъм и да не забравяме,че всичко се прави по-добре с капка хумор и забавление.