13.09.2024
Организаторите на кампанията – Фондация за активно развитие на уеб, призовава създателите на уеб и дигитални ресурси, да бъдат посланици на каузата
София, 13 септември 2024 г. За седма поредна година конкурсът „Сайт на годината“ организира „Национален ден на добрата дума“ със съдействието на Фондация за активно развитие на уеб в България. Инициативата призовава всички създадели на уеб да саботират негативната реч и омразата в онлайн пространството и да бъдат пример за подрастващото поколение. Кампанията с кауза съвпада със старта на новата учебна година и цели да повлияе на малки и големи, които активно използват социалните мрежи. Манифестът на „Добрата дума“ е отправен към широката публика, но и към хората, които професионално се занимават с образование, медии, комуникации, общество и политика. „Обидата не е аргумент“ и „Ти си това, което публикуваш“, са част от посланията в манифеста на инициативата.
„Начинът, чрез който се изразяваме и думите, които избираме, имат значение в дигиталния свят. Уважението и вниманието, което показваме в личната комуникация с хората, трябва да е подобна на тази, която изразяваме онлайн. Неслучайно инициативата „Добрата дума“ съвпада с 15-16-ти септември, защото именно учениците - бъдещото поколение, могат да бъдат пример за нас, възрастните, и обратно. Апелираме към всяка организация и бизнес, всяко училище и клас да се включат като подкрепят манифеста.“, коментира Жюстин Томс, създател на конкурса „Сайт на годината“ и „Фондация за активно развитие на уеб“.
Посланици на „Добрата дума“ са и участниците в конкурса „Сайт на годината“. Именно създателите на дигитални ресурси у нас - българските уеб програмисти, дизайнери, копирайтъри и специалисти по дигитален маркетинг, са хората, които могат да бъдат пример за позитивна дигитална култура. Със старта на новата учебна година в българското училище – 15 септември, и по случай Националният ден на добрата дума, регистрацията в конкурса ще бъде на промоционална цена, а именно 150 лв.
Нови специални награди ще бъдат въведени на тазгодишното издание. За първи път ще бъде връчен приз за сайт, изцяло оптимизиран за незрящи хора. Създателят на проекта е компанията Access Drum, специализирана в уеб достъпността. С помощта на обучените от тях незрящи QA специалисти, Access Drum помага на бизнесите да отговорят на изискванията на European Accessibility Act и да разширят спектъра на потенциалните клиенти.
„Сайт на годината“ ще връчи награда и за агенцията с най-много спечелили проекти, а именно призът Агенция на годината. Най-активните и изявени дами в сферата на уеб и технологиите ще получат специалната награда Women in Tech and Leadership. Не на последно място е призът за сайт на инициативата Добрата дума, която ще бъде оценявана от надзорния съвет на Фондацията за активно развитие на уеб. За пореден път ще бъде връчена и наградата за принос в развитието на българската уеб среда.
Надпреварата тази година е в 16 категории, две от тях напълно нови – „Иновативен продукт” и „Сайт за електронно управление“. Кандидатите с проекти за категорията Иновативен продукт, трябва да отговарят на критериите за иновативност и да експериментират с дизайн или технология, 3D среда, WebGL, VR, АI, експериментална типография, анимация и други.
Обновен е и панелът на журито с водещи специалисти в областта на маркетинга, дигиталния маркетинг и уеб, които ще имат честта да оценяват работата на кандидатите в надпреварата. 58 специалисти са част от професионалното жури, докато представителите на младежкото жури са 12.
Кандидатстването в „Сайт на годината“ ще продължи до 30.09.2023 г. Победители получават статуетка и грамота по време на официална церемония, която ще се проведе на 5 ноември 2024 г. Повече за категориите, етапите, журито и ползите от конкурса за всеки участник, можете намерите тук: Сайт на годината.