16.07.2018
Как Димитър Цонев се "запозна" с онлайн маркетинга и как той се превърна във Ваше лично (блогър) и професионално (маркетинг експерт) място?
– Беше някакво логично продължение на професионалния ми път. Не е било моя цел, просто така се случи. В един момент любопитството ми от една сфера се измести леко встрани към настоящите ми занимания. Отдавна обичам да споделям истории и мнението ми, затова и много отдавна направих блога си. Покрай него успях да се науча как споделените идеи могат да бъдат използвани за привличане на приходи и това постепенно се превърна в основно занимание. За добро или лошо блогът ми днес не е много активен откъм честота на обновяване.
Какво най-вече се промени в последните няколко години в българските сайтове, според Вас? Успява ли бизнесът да е "в час" и да отговаря адекватно на търсенето на потребителите, които все повече гледат онлайн?
– Значително по-добре са нещата, в сравнение с, да речем, преди 5 години. Все още има доста какво да се желае, но има надежда. Малко ми липсва нивото на обслужване на клиенти, което е изнесено извън сайта и неосъзнаването на сайта като център на дигиталното присъствие. Целият шум около социалните медии още не е утихнал и май се обръща повече внимание на тях и присъствието там, вместо на каналите, върху които бизнесът има контрол.
За какво ще сте най-критичен при оценяването в Сайт на годината лично Вие?
– Основно ще гледам за диалогичността между сайта и посетителите му. Доколко посещението и разглеждането мотивира за получаване на още съдържание или потиква към някакво действие - регистрация, покупка, абонамент... Много ми е важно как и дали се случва това. Днес вече не ми е чак толкова важен красивият дизайн, колкото общуването на сайта с посетителите му. Но ако и откъм дизайн и функционалност всичко е премислено и добре реализирано - няма да скъпя високите оценки.
Пожеланието Ви към участниците в Конкурса
– Всички вече регистрирали се, са вече победители. Победили са себе си и са се престрашили да се заявят, да се сравнят с конкуренцията. Пожеланието ми е, да не спират да се развиват и да подобряват сайта и онлайн присъствието си – потребителите често променят навиците и очакванията си и, ако мога да перфиразирам, „няма нищо по-старо от обновен вчера сайт“