08.07.2024
Сергей Пунчев е графичен и визуален дизайнер. В момента е сериен предприемач с няколко бизнеса в сферата на игрите и иновативен Рендеринг Стартъп. Тази година той е част от журито в сегмент "Дизайн".
Като професионалист, разкажете ни накратко за своя път в дигиталната индустрия?
По професия съм Художник-График, завършил съм Националната Художествена Гимназия с отличие, след което Промишлен (автомобилен) дизайн в ТУ-София. Това ми даде голям тласък да започна кариерата си на графичен дизайнер на 18 години в далечната 2001-ва година. Имах щастието да попадна в компания работеща ексклузивно за Corel Corporation където за много кратко време се издигнах до Арт Директор и главен UI/UX Designer за Corel Draw X3. Голяма част (20000 броя) клипарт изображения в дисковете на Corel X3 са мое дело, както и основният интерфейс на софтуера. Това ми даде втори тласък и започнах да работя във 2-рата по онова време Българска компания за MMORPG игри- по собствени проекти на компанията, както и Fallout MMO (Project V13). Аз бях основен UI/UX designer на компанията. Заради работата ми там, бях поканен да работя като UI/UX Director в EA GAMES (London) - Maxis Division. Те го наричаха Quality Uplifter - или накратко аз работех с 3те екипа отговорни за Sims Social, Sims 4 и Sims City 4, като им помагах да вдигнат нивото на интерфейсите. За хората, които не са в гейминг индустрията EA Games е нещо като Google за игрите. Най-голямата компания по онова време. Върнах се в България през далечната 2014та и започнах да консултирам с UI и UX голяма част от големите компании в световен мащаб, отново в сферата на игрите и комплексни софтуери. Постепенно създадохме екип и сме единствената Българска фирма - специализирана в сферата на игрови интерфейси и геймификация, с над 150 завършени проекти за компании като SONY, Netflix, SEGA, Gameloft, 2K/T2, Nickelodeon и много други.
Какво ви привлече да станете част от Сайт на годината?
Мисля, че мога да допринеса с експертиза, която е малко по-различна от типичната за web сферата и това беше основната причина.
Какви проекти очаквате да видите като участници в "Сайт на годината 2024"?
Разчупени и интересни дизайн решения. Определено ще гледам и за интересни интеракции - защото това ми е страст.
Готов ли е бизнесът в България да е по-смел по отношение на своето дигитално присъствие?
Категорично -ДА. В България има страхотни специалисти в продуктово направление и все повече иновации виждам в практиката си и работата си с БГ клиенти. Геймификацията и сложните интеракции, също са нещо което навлиза главоломно и ставаме все по-смели в това направление.
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Липсата на раздвиженост. Прекалено много според мен се преизползват стандартни дизайн системи и не виждаме интересни решения, както във времето на Flash Web 2.0 сайтовете. Според мен стремежа към прекаленият минимализъм започна да унифицира всичко и ще се върнем към малко по-разчупени и интересни решения в даден момент. Това е основно предизвикателство - как да се отличим от масата еднакви дизайн решения.
Какво Ви вдъхновява? Бихте ли посочили книга, блог, сайт, подкаст, който да вдъхнови и участниците в Конкурса?
Напоследък съм се насочил повече към бизнес литература и подкасти, но ако говорим за дизайн : The Futur на Chris Do мога да препоръчам като Youtube канал. От книгите: Нечестното предимство (Аш Али, Хасан Куба).