02.10.2018
Как Мая се оказа в царството на дигиталния маркетинг?
Тя тази дигитална приказка започна много отдавна. Като дама ще пропусна да спомена точната година, но мога да кажа, че беше в ерата, когато в офисите имахме лимитиран достъп до интернет и всеки от колегите използваше тази „луксозна“ придобивка за не повече от 2 часа на ден.
В тези първи години на onlike революцията работех за козметичната компания Арома и като новопостъпил маркетингов специалист оглеждах възможностите за развитие на комуникационния микс на компанията. Подпали ме силно новият сайт на един от конкурента ни, който присъстваше с едро заглавие на всички опаковки на продуктите им и изглеждаше значително по-добре от нашия. Към този момента нямаше много ресурси по дигитален маркетинг и стратегията и цялостното изпълнение на моя първи уеб проект се базираха на интуиция и на самодейно „преведени“ традиционни маркетингови техники в дигитален контекст.
Сайтът взе награда за корпоративен уеб сайт и беше моята врата към дигиталния свят на маркетинга.
Какво се промени от преди години, когато започваше и днес като изисквания към професионалистите в тази професия?
Основното, което се промени е скоростта. Технологиите днес се развиват много по-бързо и съответно изискванията към специалистите в бранша значително нарастват и ускорено се променят. Обемът знания и информацията, които е нужно да се придобият за единица време е най-осезателната измерител на промяната.
От друга страна ресурсите (платени и безплатни), за всеки, които иска да се усъвършенства, са много по-достъпни и да бъдеш професионалист в бранша е само въпрос желание. IAB България, Soft Uni Digital и много комуникационни агенции вече предлагат чудесни възможности за сериозно образование в областта.
Промени се много и манталитетът на уеб специалистите. Огромни количества знанията и опит днес се споделят открито, диалогично и атмосферата е доста приятна и вдъхновяваща. В крайна сметка вече не е важно само къде и как си стигнал, а накъде си се запътил и доколко си се подготвил за следващата си стъпка.
Кое е най-интересното за теб в Сайт на годината?
Тъй като конкурсът за известно време прекъсна съществуването си, за мен е интересно самото предизвикателство по неговото възраждане. Много компании се включиха, има наистина добри проекти.
При оценяването - кое ще е важно за теб самата?
Основният критерий ще бъде до колко и как проектът изпълнява заложените цели. Различни критерии имат тежест в различните категории, но като цяло е важно дали участниците успяват да убедят потребителите си, че им предлагат наистина вълнуващо, полезно и „удобно“ пътешествие в своите уебстраници, в крак с последните тенденции в сферата на дигиталния маркетинг.