27.07.2018
Как Роси се отзова в чудния свят на дигиталното - разкажи ни.
Моят преход беше по схемата „from brick to click” в буквалния смисъл– преди дигиталния опит имам значителен – и значим - опит като търговец на услуги в областта на недвижимите имоти, при това в международната компания COLLIERS. Там срещнах и се учех от бизнес лидери на изключително високо ниво, бях главен брокер на Бизнес Парк София и работех в един офис с Росен Плевнелиев,
В ICYGEN също започнах на търговска позиция. Те бяха уеб дизайн студио, но правеха опит и с рекламни кампании с микро сайтове. За по-малко от година се оказа, че имам талант и много идеи точно за тези игрови проекти. Уменията ми да продавам си намериха своята дигитална форма. И се оказах Творчески директор на дигитална агенция! За пет години създадохме над 80 кампании, спечелихме награди и се отличихме на пазара, а аз се чувствах в стихията си, на правилното място.
Бях влязла в света на уеб дизайна и рекламата през вратата на директните продажби и работата с клиенти, което много ми помогна за търсенето на интерактивност с потребителите и ефективност в комуникацията, а не творчество заради самото творчество. Това е и подходът ми към уеб дизайна – вашата страница трябва да е интерактивна и да (ви) продава.
Как / къде научи най-много, по професионалния си път до тук?
Моята нагласа към ученето е, че можеш да се учиш от абсолютно всичко, дори от посредственото и особено от грешките. Най-важното е да не спираш, да си любопитен и „гладен“, както казва Стив Джобс.
Имах късмет още с първия си работодател, където се отделяше особено значение на развитието на хората, учеха ни на меки умения, на най-важните принципи в бизнеса. След това в ICYGEN се учех от практиката – имах доверието на колегите и карт бланш да експериментирам, а това разширява хоризонта и дава криле.
Като фрийлансър се уча като сама поставям предизвикателства пред себе си и разбира се, слушам пазара. От над 6 години абсолютно сама създавам сайтове на Wordpress, което е свързано с ежедневно учене и вземане на творчески и стратегически решения. А преди 3 години се захванах с докторантура по дигитални комуникации в Софийския университет и наскоро успешно защитих като по този начин обобщих и подредих практическия си опит до момента.
Кои са основните предизвикателства преди фрийлансера днес?
Подобни са на предизвикателствата пред бизнеса по принцип – постигане на устойчив модел. Дигиталните проекти са ... проекти, те свършват и е необходимо да си намериш стабилизиращ фактор. Да бъдеш фрийлансър означава да поддържаш баланс между свобода и сигурност, който те прави щастлив и успешен.
По какъв тип проекти обичаш да работиш най-много?
Когато работиш за себе си, цялостната нагласа към работата и бизнеса се трансформира. Поне за мен, най-важната цел е работата ми да има смисъл, да се чувствам част от значими процеси и социално ориентирани проекти. Много важни са и хората, с които заедно случваме хубавите идеи.
Години наред работя с Фондация Анимус, от скоро и с Антикорупционния фонд, подкрепям хуманитарни проекти (Rebuild Kirinda), предприемачеството и онлайн присъствието на приятелите си. Надявам се и в бъдеще, вече и чрез преподавателска работа, да вървя в същата посока.
Препоръките ти / съветите ти към участниците в Сайт на годината?
Много се радвам, че се създаде този конкурс! През последните години се прекали с увлечението по социални мрежи и рекламни формати до степен дигиталният маркетинг да се свежда до работа с facebook и google.
И се забрави, че всяка компания, бранд и индивид имаме най-важното, универсално и всемогъщо дигитално средство – своя уебсайт. Той е центърът на всичко, което искаме да кажем, да дадем и получим от потребителите, нашата основна медия.
Препоръката ми към всички, които прочетат това интервю, е да следят конкурса и да не се колебаят да участват. Защото така ще получат ценна обратна връзка и признание за усилията си да се отличат в дигиталното пространство.