19.08.2024
Днес имаме удоволствието да ви представим Петър Дяксов - български предприемач, специалист по дигитален маркетинг и основател на дигиталната агенция Tendrik, която по-късно бива обединена с дигитална агенция SEOMAX . Петър също така е съсобственик в платформата за онлайн магазини GombaShop и ще бъде част от журито в сегмент "Маркетинг" на конкурса.
Като професионалист, разкажете ни накратко за своя път в дигиталната индустрия?
Моят път в дигиталната индустрия стартира докато все още учех. Тогава създадох и своя първи онлайн магазин по време на обучението ми в Англия. Няколко години по-късно през 2015 година създадох моята първа дигитална агенция Tendrik, а четири години по-късно се обединихме с дигитална агенция SEOMAX. Днес ръководим екип от над 30 специалисти и имаме офиси в София, Пловдив и Лондон. Също така съм съсобственик в платформата за онлайн магазини GombaShop, уеб агенцията STL и няколко онлайн магазина.
Какви са впечатленията Ви от участниците от предходни години? И с какво ново очаквате да Ви изненада тазгодишното издание?
Нивото в конкурса с всяка година става все по-високо, което прави избора все по-труден. Миналата година беше отчетен рекорден брой участници, а конкуренцията беше много силна. Отделихме много време и внимание на всеки проект, за да определим най-добрите и да излъчим победителите. Очакванията ми са тази година да е по-силна от предишната и да се получим още много интересни проекти.
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Според мен основното предизвикателство се крие в пресечната точка на това сайта да бъде едновременно добре програмиран и да има бърза скорост на зареждане от една страна. В същото време дизайнът трябва да е модерен, интересен, да има интерактивни елементи, но и да изглежда еднакво добре на мобилно и десктоп устройство. От друга страна трябва да отговаря на маркетинговите цели, които са много важни за компанията. В същото време трябва да се поддържа редовно и съдържанието да бъде актуално.
Какви препоръки бихте дали на участниците в Сайт на годината 2024?
Бих препоръчал да си прегледат изискванията за оценка, които ще имат в трите категории – програмиране, дизайн и маркетинг. В същото време е важно да се тества уебсайта на десктоп и мобилно устройство. Препоръчвам също да се прегледат технически елементи и маркетинг инструменти. Ако всичко това се провери, със сигурност сайтът ще бъде много по-подготвен за участието си в конкурса.
Кое е най-ценното за Вас самия/самата в участието Ви като жури в Сайт на годината?
Едно от най-ценните неща е възможността да комуникирам с много колеги от уеб индустрията в страната. Особено полезни са неформалните срещи на журито, когато споделяме идеи и обсъждаме различни теми. Няма как да пропусна приятната атмосфера на награждаването, която предразполага към добър и полезен нетуъркинг с колегите от бранша. И не на последно място - конкурсът ми дава възможност да видя интересни и добре направени проекти, което ме вдъхновява да продължавам да се развивам.