27.07.2018
Кога и как Ива се срещна с маркетинга?
Както всичко хубаво в този живот, срещата ни с маркетинга беше случайна и като "временна" заетост. Започнах да печеля парите си сама на 15 - временната заетост за лятото на рецепция в Албена бързо се превърна в успешна кариера и на 18 г. бях зам.управител на хотел. През годините, преди да създавам Newtrend Agency, в днешния й вид, формат и екип, съм работила също като "представител" на Некерман, като преводач, като блогър, като маркетинг сътрудник. Създадох браншова онлайн медия, организирах събития, индивидуални и корпоративни обучения, водих лекции по маркетинг в Икономически университет - Варна. Независимо дали професионалните ми ангажименти са били пряко или не, свързани с маркетинга, за мен "умението да продавам", обслужването на клиентите, бизнес развитието, комуникациите и стратегиите, винаги са били в основата на нещата, които правя и ме мотивират да отида на работа с усмивка. Вярвам, че цял живот съм била свързана с маркетинга като професия, защото за мен това е начин на живот и мислене и съм истински щастлива, че имах свободата да ескпериментирам и уча нови неща още преди да обмисля кандидатстването в университет,. Това ми позволи да намеря призванието си съвсем в началото на истинския ми професинален път и кариера.
Как се "роди" Newtrend и какви бяха най-предизвикателните моменти от развитието на бранда?
Newtrend Agency е отражение на мен и на всичо, което ме вълнува в професионален аспект. И компанията, и марката се развиват постоянно. Променят се, моделират се, актулизираме услугите, които предлагаме и развиваме бизнес модела - според динамиката на света, в който живеем и новите тенденции в бизнеса. Именно "новите тенденции" и тяхното най-високо качество са в сърцевината на услугите, които предлага Newtrend Agency. Преди 10 години, в зората на Facebook, това беше маркетинг в социалните мрежи, когато пазарът не предлагаше достатъчно експерти в областта. Преминахме през обучения, медийни услуги и консултации - днес сме фокусирани приоритетно върху бизнес стратегии и иновации и дигитална трансформация на бизнесите, с които работим, в допълнение на цялостното маркетинг и дигитално обслужване, което винаги сме предлагали. Пазарите, на които работим се разшириха. Разшириха се и нишите. Класът на клиентите, които ни се доверяват и бюджетите, които управляваме са различни, но стилът ни е същият - отношение към детайла, поглед в бъдещето, устойчивост и креативност. Целта ни е да подкрепим бизнесът в България да се развива устойчиво и да следва световните стандарти и тенденци, постепенно разширявайки пазарите и клиентите си на Запад. Вярвам също, че постоянните иновации са в основата на бизнес успеха, защото нищо във Вселената не търпи покой, но именно те се оказаха най-голямото предизвикателство, което срещнахме. Новото, различното, нестандартното за развитите пазари на Запад е въпрос на оцеляване. Именно това е причината там да се създават креативни кампании, които ни карат да "цъкаме с език", докато същото все още ни плаши в България и голяма част от бизнеса тук все още предпочита да залага на по-стандартни решения "като конкурентите", вместо да излезе от рамката и да рискува. За нас пък, всичко което е извън рамката е "Newtrend" и ни вълнува. Именно извън комформата зона са нашите най-креативни и работещи решения, които предвиждват бизнесите на клиентите ни напред.
Какво е най-важното, според теб, което се случва в последните години на родната уеб сцена?
Преди всичко съм щастлива да отбележа, че на "присъствието на бизнеса в уеб" масово започна да се гледа сериозно - още помня забележките на доцентите ми в Университета преди 10 години, които коментираха, че "уеб е за забавление". Наблюдавам също все по-висок професионализъм по отношение на детайлите, рекламните кампании стават все по-интересни, разширява се медийния микс и използваните рекламни канали в рамките на една кампания. Реализираните проекти са на световно ниво, а все повече западни компании отварят свои офиси в страната, не само защото интернет връзката в България е изключително бърза и стабилна, но и защото професионалните умения на уеб експертите ни са на изключително високо ниво.
За какво ще гледаш най-много в журирането на проектите, които участват в "Сайт на годината" 2018?
Когато обсъждаме ефективността на една маркетинг кампания, аз се интересувам от три неща - креативност, ефективност и устойчивост. Това е начина, по който ние в Newtrend Agency разбираме успешните маркетинг кампании, това ще търсим и в номинираните проекти.
Пожеланието ти към младите, които се отправят към уеб днес?
Да мечтаят с размах, винаги да вярват и да преследват мечтите си. Вярвам, че човек е толкова голям, колкото си позволи да бъде в мечтите си и вярвам, че България е страната, в която могат да ти се случат невероятни неща, стига да повярваш и да го пожелеш. Останалото е много работа, много учене, много сила да отстояваш себе си и на предизвикателствата, да преодоляваш с усмивка уверенията на хората, "че е сложно, невъзможно и в България нещата не стават така." Видно е, че могат и да станат.