Сайт на годината

Новини

/
/ Интервю с Георги Малчев - сегмент Маркетинг в BgWeb2022

Интервю с Георги Малчев - сегмент Маркетинг в BgWeb2022

19.07.2022

Интервю с Георги Малчев - сегмент Маркетинг в BgWeb2022

Разкажете малко повече за процеса по работа по тазгодишните критерии във Вашия сегмент за конкурса Сайт на годината.

 

Както всяка година - имаме процес на допълване и надграждане на критериите. Преди няколко години формулирахме основните критерии, а след това добавихме и бонус критерии - такива, за които журито дава бонус точки ако са налице и разбира се - ако са приложими,

Задължителна част от маркетинг критериите е посочването на изискванията за отличен сайт по съответния критерий - пет основни, които каскадират един от друг - от целта на сайта, през потребителските пътеки за различните аудитории, до отличното текстово и визуално съдържание.

Не на последно място - много работихме да въвлечем младежкото жури. Това са млади хора, които ще правят много детайлен преглед на сайтовете. Функционалности, потребителски пътеки, настройки, “Еха” елементи, … С което ще подпомогнат всеки сайт да получи още по-детайлна и конкретена обратна връзка.

Какви са основните новости?

 

Добавихме изискване за актуално съдържание на съответния сайт, ако е приложимо. Колкото и логично да звучи - миналата година журирахме сайтове, които са били отлично замислени и създадени към даден момент, но след това са “замрели” като съдържание. И водят до “Ъъъъ” ефект сред потребителите.

Тази година маркетинг журито реши да направи корекции в критерия за наличие на условия за отличен трафик, като премахнахме частта за видимост в търсещите машини, което остана изцяло в полето на техническото жури.

В един от бонус критериите допълнихме изискванията за отлична оценка - има релевантни функционалности, добавящи стойност към потребителите чрез настройки, конфигурации, резултат от действията и т.н., ако са релевантни.

Какво могат да направят създателите и собствениците на сайтове, които ще кандидатстват в Конкурса Сайт на годината 2022, за да впечатлят журито?

 

Бих казал две неща - да гледат на критериите като на ясна рамка на области, в които могат да подобрят и развият сайтовете си. Давам пример - тази година добавихме, както споменах към критерий 4 - наличие на уникално визуално съдържание. Едно е да напишете “Създаваме отлична среда за екипа”, а друго е да го покажете, че реално се случва чрез реално визуално съдържание. Така ще получите и бонус точки по критерий 3 “Да са налице всички условията за качествен трафик, предвид целите на сайта.” Вие преценете дали наличието на подобно съдържание отговаря на едно от изискванията за отлична оценка “Да са налице характеристики за привличане, ангажиране и задържане на таргет потребителите, предвид целта на сайта”.

Съветът ми е - гледайте на всеки критерий, и особено на изискванията за отлична оценка по него, като на чек листа, но и като на подсказка как можете да надградите сайта си.

Най-любопитното за Вас самите като жури в целия процес по оценяване на кандидатурите?

 

Всеки член на журито има огромен и релевантен опит. Което е отлично, защото той има и своята перспектива и това се усети по време на дискусиите за критериите. 

Когато дойде време за оценяване - всеки от журито е сам за себе си и носи отговорност да постави обективна оценка. Но и да даде конкретна обратна връзка за създателите на съответния сайт - защо е поставил такава оценка. И ако има нещо за подобрение - какво е конкретно.

Лично аз всеки опът откривам нови области и идеи, четейки след като приключи оценяването, коментарите и насоките, които всеки член на журито е дал.

Какво ще пожелаете на участниците, които сега подготвят кандидатурите си? И какви са основните 3 ползи от участие за тях?

 

Първият ми съвет е, както правя на обучения и по време на лекциите в университетите, в които съм преподавател - опознайте критериите и станете уверени в прилагането им за постигане на по-значими маркетинг цели. Което става най-лесно като самите вие оцените поне няколко сайта от финалистите миналата година по всеки един от критериите. Ще видите, че е като в реалния живот, в спорта, в книгите, в TED Talks и т.н. - някой се справя наистина впечатляващо в дадена област, в друга е напълно ОК, а в някоя област не е поставил фокус.

Вторият ми съвет е - припомнете си времето, когато бяхте студенти или имахте важен изпит. Или сте участвали в хакатон. Подобни ключови моменти, т.нар. milestones, са отличен повод да свършим мнооооооого работа за единица време. В повечето случаи сме изненадани колко много сме свършили. Използвайте повода - участвайте в конкурса Сайт на годината и качете нивото на сайта си.

Третият ми съвет е - отчетете обратната връзка на журито. Кажете си “Да, и …” - първо разбрах какво ми каза, и второ, което е по-важното - и ще направя ето това. Да,не е приятно да си пропуснал нещо, или някой да ти каже, че може и по-добре. Но нали именно с действията ни нещата се случват.

Като ползи от участието в конкурса - мисля, че станаха ясни :) 

Но ето ги отново.

На първо място - ще имат фокус и ще си направите ваш личен хакатон и ще свършите много работа за единица време, включително и неща, които знаете, че следва да направите, но отлагате.

На второ място - ще надградите уменията си в оценка на сайтове. А сайтове посещаваме всеки ден, включително и фирмения ни сайт. Какво по-хубаво да имате рамка за оценка и набелязване на идеи.

На трето място - ще получите обратна връзка от три типа жури - технически, дизайн и маркетинг. От професионалисти. Които ще ви дадат конкретни идеи какво можете да надградите, и разбира се - какво сте направили отлично.

Мисия

Мисията на Фондация за активно развитие на уеб и Конкурса Сайт на годината е да предоставяме платформа за развитие и подкрепа на уеб - агенции, компании, професионалисти, хора амбиции в нашата сфера.
Заедно градим среда и общност за по-качествени онлайн услуги за бизнеса и организациите в страната. Вдигаме летвата, даваме добрите примери, показваме, че може хубави проекти и инициативи да се случват и тук, в България.
Знаем, че заедно можем повече.