Новини

Блиц интервю с младежко жури сегмент "Маркетинг" BGWEB 2024

14.10.2024

Блиц интервю с младежко жури сегмент "Маркетинг" BGWEB 2024

Тея Симова, Цветелина Осман, Ана Сарандева, Кирил Василев, Михаил Колев и Зара Райчева са членовете на тазгодишното Младежко жури в сегмент Маркетинг. Тяхната роля ще бъде да помагат на основното жури, чрез своя различен поглед над нещата. Благодарение на тяхната амбициозност, те са готови да се впуснат в това ново приключение за тях. Вижте какво споделят те и научете повече за тях в следващите редове.

Представете се накратко:
Тея:
Здравей, Жени. Казвам се Тея Симова и съм студентка по Връзки с обществеността и Маркетинг в НБУ. Освен това, работя във Виваком като стажант специалист корпоративни комуникации. В малкото останало свободно време обожавам да пътувам☺️

Цвети: Здравейте! Казвам се Цветелина Осман и съм част от Младежкото жури в сегмент Маркетинг на конкурса "Сайт на годината 2024". Студент съм в Нов Български университет със специалности “Връзки с обществеността” и “Маркетинг”. В свободното си време обичам да чета книги за личностно развитие и да слушам подкасти на теми свързани с маркетинг. С нетърпение очаквам да бъда част от този конкурс и да се запозная с най-добрите уеб проекти на годината.

Ани: В момента приключвам третата си година в НБУ като част от специалността Връзки с обществеността и работя в сферата на дигиталния маркетинг, по-точно SEO (search engine optimization) в Conversion Century. Интересувам се от различни сфери, неща, хобита, хора - от дигиталния маркетинг - чак до това какъв нов pack има тази седмица в Sims 4. Амбициозен човек съм и обичам да се развивам, накъдето тръгна, все ще стигна някъде. :)

Кирил: Казвам се Кирил Василев и уча „Управление на бизнеса и предприемачество“ трета година с втора програма „Финанси“. Доброволец съм в AIESEC и стажант във Фонд на Фондовете. Обичам и търся стойностното и да бъда обграден от конструктивна среда.

Мишо: Аз съм Мишо. Почти съм завършил маркетинг. Работил съм в сферите на проучванията и на рекламата. В момента се занимавам задълбочено с изграждане на брандове в консултантската компания the other half. Мисля, че уебсайтовете са огромен актив за марките и има поле за развитие и за променяне на мисленето точно как може да се използва един уебсайт.

Зара: Здравейте! Казвам се Зара, branding aficionado с около 3-годишен опит в сферата, и голям любител на интериорния дизайн.

Как решихте да се развивате в сферата на маркетинга?
Тея:
Тази сфера ме привлече заради постоянното развитие, което маркетинга претърпява през последните години. А годините, които предстоят се очаква да предложат още новости, тенденции и инструменти.

Цвети: Всъщност до преди около 3 години нямах никакви познания в тази сфера. Бях в първи курс в университета, когато за първи път попаднах на безплатен онлайн курс по маркетинг, който ме впечатли и записах. Бяха необходими само няколко минути, в които осъзнах, че това е една сфера, която ме привлича, искам да изследвам и да развия умения в нея. Когато разбрах, че маркетингът има огромно влияние върху начина, по който хората възприемат продукти и услуги исках да бъда част от това.

Ани: В първата ни лекция от тази академична година (5-ти семестър) с преподавател д-р Жюстин Томс, беше октомври месец, малко преди миналогодишното награждаване за Сайт на годината 2023. Д-р Томс беше помолила наша състудентка, част от тогавашното младежко жури, да разкаже малко повече за дейностите покрай конкурса- какво я е впечатлило, как се случват нещата. Стана ми безкрайно любопитно и реших, че със сигурност искам да тръгна в тази посока. Така и се получи, че в момента не само се интересувам от маркетинга, но е и ежедневната ми работа във фирмата.

Кирил: Маркетингът е обликът на решението, което идва за правилния потребител в правилния момент. Магията на срещата между добрите решения и добрата комуникация винаги ме е впечатлявала и удивлявала. Дълбокото уважение, което изпитвам към вдъхновените и вдъхновяващи маркетинг специалисти, е това, което не спира да ме привлича в сферата на модерното, ориентирано към създаване на стойност предприемачество.

Мишо: Не бях достатъчно умен, за да се развивам в STEM. Не бях достатъчно артистичен, за да стана актьор или музикант. Но имах достатъчно и от двете. Както и умението да се свързвам като хората с хората. Да говоря много езици. Не буквално.  Това ме доведе до тук. И си харесвам мястото.

Зара: Предстоеше ми следване на бакалавърска степен в чужбина и мислейки се каква специалност да запиша, говорих с различни хора, откъдето маркетингът излезе като обща тема. Стори ме се интересно и ето ме тук.

Какви са най-големите предизвикателства при работа в областта на дигиталния маркетинг и как се справяте с тях като начинаещи?
Тея:
Може би Оптимизация за търсачки (SEO) и Анализa на данни.

Цвети: Едно от най-големите предизвикателства за мен е бързото темпо на промени в технологиите. Понякога е трудно да се поддържа актуалност с всички нови инструменти и стратегии, особено когато не се занимавам изцяло в тази сфера. За да се справям с това, се старая да уча непрекъснато, да следя водещи блогове и подкасти в областта и да участвам в различни обучения, винаги когато имам възможност.

Ани: Създаването на продукт/стратегия/съдържание, което да пасва точно на клиентите. Трудно е да създадем или развием нещо, когато клиентите не са убедени точно какво си представят. В такива моменти е важно да се говори и да се анализира кое ще бъде най- полезно за тях и в каква посока искат те да се развиват. Като начинаещи в сферата, най- ценното е да има някого до теб, който да те насочва и да те подкрепя особено в моментите, когато самият ти трябва да насочваш и подкрепяш някого друг. Менторите, добрите мениджъри и професорите са нещо безценно.

Кирил: Предизвикателствата идват от спецификата на всяко поколение потребители. Голяма част от хората, до които дигиталното съдържание достига, са родени след появата на интернет и всичко, което дигиталната революция носи. Често срещано е предизвикателството на сговаряне между начина, по който опитните предприемачи възприемат своя продукт, и посланието, с което той трябва да достигне до потребителите, формирали своята потребителска култура в един изцяло дигитален свят. Това е свят, характеризиращ се с изключителна отвореност към глобалния пазар, в който културните продукти от всички краища на света се срещат изключително динамично. Валидацията от пазара на стойностните предложения, които комуникираме, е това, което истински и безпощадно изпитва нашите идеи. Следването на нишката на желанието на потребителите и намирането на начин да се свържем с тях, за да оставим у тях въздействащи послания, е това, което осмисля нашата работа.

Мишо: Най-голямото предизвикателство са платформите. Техният начин на работа е черна кутия, а ние трябва да гадаем. Не знаем как се постигат резултатите ни. Друго предизвикателство е парадигмата на performance маркетинга и безкрайната оптимизация. Те превръщат хората (прието е да се наричат потребители, аз не приемам.) в анонимни числови стойности, вървящи по въображаемия път, който сме им начертали. Важно е да имаш добри аналитики и измерими крайни резултати. Но в настоящето, в което има безброй марки, борещи се за вниманието и парите ни, е нужно да създаваме повече начини да се свържем емоционално с клиентите. Иначе няма да влезем в главите им. И те няма да ни купят. Дори и да са “на края на фунията”.
Все пак маркетингът, освен наука, е и изкуство.

Зара: Комуникацията с много различни хора. Ключът тук, според мен, е личното отношение.

Като бъдещи маркетолози кои са най-иновативните технологии или методи в маркетинга, които ви вълнуват и които смятате, че ще променят бъдещето на маркетинга?
Тея:
AI и Big Data

Цвети: Изключително ме вълнуват възможностите, които предлагат изкуственият интелект и машинното обучение в маркетинга. Тези технологии могат да анализират огромни количества данни и да предоставят ценни инсайти за поведението на потребителите, което помага за създаването на по-целенасочени и персонализирани кампании в сферата на маркетинга. Автоматизацията на маркетинговите процеси също е област, която според мен ще продължи да се развива и ще улеснява значително работата на маркетолозите.

Ани: Мога да заявя без капка колебание – Изкуственият интелект и всички нови технологии, които идват с него. Вярвам че можем да сме си полезни с ИИ в работата ни, не ме плаши, че ще ни „открадне занаята“ или никога повече няма да мога да търся ключовите думи за сайта на някой клиент. Напротив, знам че работата ни с Изкуствения интелект е полезна, по-бърза и ефективна. Вълнувам се да видя какви нови технологии ще станат част от ежедневната ни работа от тук насетне.

Кирил: Най-иновативните технологии в маркетинга, които ме вълнуват, включват изкуствения интелект, машинното обучение, персонализирането на съдържанието чрез големи данни, блокчейн за по-голяма прозрачност и сигурност, както и виртуалната и разширената реалност. Тези технологии трансформират маркетинга чрез по-точно таргетиране, оптимизация в реално време и нови начини за взаимодействие с потребителите.

Мишо: Най-вълнуващата технология ще е тази, която ми помогне да пиша по-малко имейли и да имам по-кратки срещи.
Предполагам, че ИИ технологиите ще се развиват още много. При все това, за нас, хората с единия крак в науките и с другия в творчеството - те ще си останат едни работливи асистенти.
Разковничето в бъдещето на индустрията ни е да обърнем внимание на фундаменталните принципи, които се потвърждават (или отхвърлят) от съвременната наука. Колкото по-стабилна база имаме, толкова повече ще се цени нашият труд. Защото ще бъде по-ефективен.
И да не забравяме, че има и изкуство в работата ни. Някои неща не са в обхвата на науката.

Зара: AI. Remains to be seen…

Какво ще пожелаете на участниците?
Тея:
Да представят най-добрите си проекти, да се забавляват през целия процес и да не спират да се развиват!

Цвети: На всички участници в конкурса "Сайт на годината 2024" пожелавам успех и вдъхновение! Вярвайте в себе си и в своя проект. Независимо от резултата, всеки опит е ценен урок и стъпка напред в развитието ви. Продължавайте да се стремите към съвършенство и не спирайте да експериментирате и да иновирате. Най-добрите сайтове заслужават признание, а вие вече сте направили първата крачка към това признание, като участвате в този конкурс. Успех!

Ани: Пожелавам на всички участници много късмет, лично щастие, успехи и огромно поле за развитие. Участието в конкурса е полезен опит за всички нас. Ценна обратна връзка, много емоция, въпроси. Бъдете позитивно настроени и се гордейте със себе си, със своето участие в проекта, с труда си и цялото емоционално преживяване :)

Кирил: Пожелавам на всички участници в конкурса „Сайт на годината“ вдъхновение и успех! Нека вашите усилия и креативност доведат до впечатляващи проекти! Бъдете смели, иновативни и не се страхувайте да експериментирате. Успех на всички! И нека срещите, които случим заедно в конкурса, оставят у вас топъл спомен!

Мишо:  Да се зарадват или ядосат на рецензиите ни и да се свържат с нас. Да си говорим, да спорим, да се съгласяваме или да не се съгласяваме - така ще станем всички по-добри. Все пак целта на конкурса е да покажем точно колко са силни родните ни уеб специалисти и да движим индустрията напред.
С две думи: пожелавам успех и диалог <3

Зара: Да получат много градивна обратна връзка, идеи за подобрения и разбира се успех!