01.12.2020
Срещаме ви с Марио Мишев, който получи наградата за Българска история за Сайт на годината цялостен принос 2020.
Основна задача пред сдружение „Българска история“ е съхраняването и популяризирането на родното минало чрез активна издателска и продуцентска дейност. Организацията е собственик на BULGARIANHISTORY.ORG – най-посещаваната историческа платформа в България, и BULGARIANHISTORY.SHOP – онлайн магазин с близо 100 образователни издания. Най-разпознаваемите интернет канали на „Българска история“ са едноименната Facebook страница, следвана от 380 000 души, както и YouTube каналa с 55 000 абонати. Именно на последното място сдружението развива своята продуцентска дейност, включваща стотици късометражни филми.
Ключова. Образователният сайт даде тласък на дейността ни и се превърна в емблема на дейността ни. Той ни позволи да създадем безценни контакти с академичната общност и заедно с нея да представим българската история по достъпен и увлекателен начин. Това усилие бе оценено от аудиторията, тъй като с времето сайтът успя да реализира една добра дневна посещаемост от над 10 000 души.
BULGARIANHISTORY.SHOP се обособи като отделен сайт през 2017 година. До тогава реализирахме малко на брой образователни продукти, които помествахме в поддомейн на образователния сайт. Нарастналият интерес обаче, както и броят на изданията ни наложи да създадем електронния магазин. Ето и съветите ми, като подчертавам, че не говоря само от името на търговец, а и от името на издател.
1. Вярвайте в продукта си. За да успеете да извървите дългия път на подготовката, производството и продажбата, трябва искрено да осъзнавате каква е т.нар. добавена стойност. Ако не го разбирате напълно, нещо не е наред.
2. Оптимизирайте всеки ден. Всяко начало е трудно, много предприемачи и търговци пестят от оптимизация на работните си процеси, но в даден момент това изиграва лоша шега. Растежът без подобрения е възможен до един момент, след това удряш тавана си и започваш да боксуваш.
3. Взимайте идеи назаем. В България новите течения и идеи често идват с леко закъснение, така че преспокойно може да черпите вдъхновение от хилядите успешни примери на онлайн магазини в света. Онлайн търговията е в безпрецедентен пик и клиентът става все по-взискателен. Търговците трябва да отговарят адекватно на това.
Social media marketing (Facebook; Instagram; Youtube; Google) и Email marketing.
Всяка награда е субективна, защото изразява волята на журито. В случая обаче сме особено горди, че журито бе представлявано от професионалисти и доказани експерти. Това прави постижението ни по-значимо за нас самите. Едно признание за труда на много хора, за което сме безкрайно благодарни. За жалост, обстановката е такава, че нямахме възможност да вдигнем луд купон, какъвто си заслужава една такава награда. Обещаваме, когато нещата се нормализират, да отбележим подобаващо повода.