Технология на Конкурса

Сайт на годината 2025

I. Организатор

  1. Конкурсът "Сайт на годината" се организира от Фондация за активно развитие на уеб.
  2. За осъществяване на конкурса се формира работна група, която отговаря за организацията и протичането му. Допълнително се назначават експертен съвет и жури, които определят победителите.

Работната група за "Сайт на годината 2025" провежда заседания през януари и февруари 2025 г., като утвърждава настоящите правила за провеждане на Конкурса.

Структура на оценяващия екип:

  • Основно жури – разделено в четири ключови групи:
    • Дизайн
    • Програмиране
    • Маркетинг
    • Правно съответствие
  • Младежко жури – участва в предварителната оценка, проверява съответствието на сайтовете с критериите и тяхната правилна категория (млади експерти, минимум по 5 в сегментите Дизайн, Програмиране и Маркетинг).
  • Административен екип – осигурява реализацията на Конкурса.

II. Условия за участие

  • Основно условие за участие в конкурса "Сайт на годината" е проектът да бъде създаден от българска компания и екип.
  • В конкурса няма да бъдат допускани проекти, които разпространяват съдържание, нарушаващо законодателството, правата на гражданите, авторски права, съдържащи вреден софтуер или спам.
  • Един проект може да участва само в една категория.
  • Проекти, спечелили награда в предходни издания, могат да участват отново само при доказано значимо подобрение.

Такси за участие:

  • Начало на регистрацията (24-25.03) – 150 лв.
  • Ранна регистрация (26.03 – 31.08.2025 г.) – 220 лв.
  • Регистрация (01.09 – 30.09.2025 г.) – 250 лв.
  • Безплатно участие – в специални категории с гласуване от публиката.

III. Етапи на конкурса

  1. Регистрация – от 24.03.2025 г. до 30.09.2025 г. Извършва се онлайн чрез попълване на форма на уебсайта на конкурса.
  2. Проверка на валидността на регистрациите – оценка на коректността на подадените данни и съответствие с критериите – извършва се от екип от журито. При преценка се промяна на категорията служебно, като регистриралият бива информиран по мейл за това. 1 – 3.10.2025 г.
  3. Обвързаност на журито и проверка на сайтовете – журито декларира обвързаност с участващите сайтове, а младежкото жури извършва функционална проверка. 3 – 6.10.2025 г.
  4. Оценяване – включва гласуване на основното жури, формиране на крайната оценка и определяне на номинираните. 6-20.10.2025 г.
  5. Излъчване на номинираните – топ 5 сайта във всяка категория.
  6. Излъчване на победителите – чрез финално гласуване на журито, съгласно определена система на точкуване. 21-25.10.2025 г.
  7. Награждаване – резултатите се обявяват на официалната церемония (до 10 ноември 2025 г.).

IV. Категории за участие

Платено участие:

Специална категория 2025:
Строителни проекти и недвижими имоти (до 20 проекта)

Основни категории:

  • Корпоративен сайт
  • Фирмен сайт
  • Електронна търговия
  • Електронен магазин
  • Продуктов сайт
  • Институционален сайт
  • Медиен сайт
  • Сайт на събитие
  • Онлайн услуги
  • Личен блог
  • НПО и каузи

Безплатно участие:

  • Онлайн игра
  • Подкаст
  • Мобилно приложение
  • Създатели на съдържание

Специални награди:

  • Агенция на годината (агенция с най-много номинирани проекти)
  • Women in Tech and Leadership
  • Сайт на Добрата дума (избран от надзорния съвет)
  • Допълнителни насърчителни награди от журито:
    • Иновации
    • Висококачествено оригинално съдържание

V. Оценяване и класиране

  1. Жури – съставено от експерти в области като дизайн, маркетинг, програмиране, SEO, PR и журналистика.
  2. Критерии за оценка:
    • Дизайн – 30%
    • Програмиране – 30%
    • Маркетинг – 30%
    • Правно съответствие – 10%
  3. Гласуване:
    • По 10-бална система
    • Журито оценява само проекти в платени категории
    • Декларация за необвързаност преди гласуване
  4. Класиране:
    • 1-во място – 45 точки
    • 2-ро място – 30 точки
    • 3-то място – 20 точки
    • 4-то – 7-мо място – 10 точки

VI. Финал и награждаване

  • Датата и мястото на церемонията ще бъдат обявени до 15 септември 2025 г.
  • Победителите не се разкриват предварително.
  • Окончателните резултати ще бъдат публикувани на официалния сайт на конкурса.
  • Всеки участник получава на мейла си коментарите от Журито.
  • Всички членове на Журито виждат коментарите на всички свои колеги в системата за гласуване, след края на Конкурса.
  • Всеки модератор има достъп до напредъка в гласуването на членовете на своя панел.
  • Победителите в Гласуване на журито получават грамота и статуетка за 1-во място и грамота за II / III място.
  • Победителите в Гласуване на публиката на I, II, III място получават грамота.

Основните принципи, на които се базира Конкурса са публикувани в Сайта на Конкурса https://bgweb.bg/s/contest/

Изготвили:

Светла Йовова и Жюстин Томс
Фондация за активно развитие на уеб
Март 2025

Технологията е изработена по указания, съгласувани с Модераторите на Конкурса Сайт на годината 2025: Иван Гинев, Лазар Малаков и Константин Рачев и с Надзорния съвет на ФАРУ: Георги Малчев, Калоян Петров и Даниел Лидиянов.

Февруари 2025