Работната група за "Сайт на годината 2025" провежда заседания през януари и февруари 2025 г., като утвърждава настоящите правила за провеждане на Конкурса.
Структура на оценяващия екип:
Такси за участие:
1. Регистрация – от 31.03.2025 г. до 30.09.2025 г. Извършва се онлайн чрез попълване на форма на уебсайта на конкурса.
Регистрацията се преглежда и обработва от 1-3 работни дни. Ако всичко е коректно се изпраща фактура, тя става валидна след платена такса за участие.
Регистрацията се извършва онлайн. Всеки регистриращ може да създаде профил на сайта с който да регистрира и коригира въведената информация чрез попълване на форма в сайта https://bgweb.bg/s/registration_agency/ за всички категории. Това може да се направи от собственик (фирма възложител), от автор или член на екипа работил по създаването на сайта, но със знанието и съгласието на собственика на сайта.
Проектите, които не отговарят на критериите на категорията в която са регистрирани ще бъдат премествани служебно от специална комисия с представители на журито на Конкурса в дните преди старта на оценяването.
При регистрацията регистриращият декларира, че е съгласен и приема условията на Конкурса, както и това, че сайтът му ще бъде оценен във вида, в който е онлайн в периода на оценяване (октомври 2025 г.).
2. Проверка на валидността на регистрациите и адекватност на категориите – оценка на коректността на подадените данни и съответствие с критериите – извършва се от екип от журито. При преценка се промяна на категорията служебно, като регистриралият бива информиран по мейл за това. 1 – 3.10.2025 г.
През целия период на регистрация и в първите 5 дена след начало на оценяването се обособява комисия от минимум 3 души от журито, които извършват проверка на всички регистрирани проекти.
Проверка включва преглед на всеки регистриран проект за коректно избрана категория, в която е регистриран, както и дали не попада в забранените за допускане до участие групи сайтове. При установяване от комисията на неправилно подбрана категория проектът служебно се премества в адекватна, като регистриращият бива информиран за това по мейл.
Адресите на всички успешно регистрирани сайтове се публикуват онлайн на сайта на конкурса.
3. Обвързаност на журито и проверка на сайтовете – журито декларира обвързаност с участващите сайтове, а младежкото жури извършва функционална проверка. 3 – 6.10.2025 г.
Период: Никой член на основното жури не може да започне гласуване ако не е декларирал своята обвързаност/необвързаност с участниците в Конкурса. Декларирането става в първите два дни от Гласуването (октомври 2025).
Обвързаност на член на журито - наличие на каквато и да е форма на интерес или връзка между дадения член на журито и конкретен проект, който участва в конкурса. Това може да включва:
В такива случаи, за да се избегнат конфликти на интереси, се очаква членът на журито да декларира обвързаността си, за да няма опция да оценява съответния проект.
Журиращите преглеждат списъка с всички участващи сайтове и декларират обвързаност с такива, за които са работили или работят в момента, като за целта попълват декларация онлайн в защитен с парола модул за гласуване на журито. Копия от декларацията се изпращат до организаторите.
По време на деклариране на обвързаност от Основното жури всички участващи сайтове се проверяват от Младежко жури, съставено и разпределено от младши експерти от трите сегмента - дизайн, програмиране, маркетинг. Всеки проект се преглежда от по един младши експерт от трите основни сегмента. Критериите, по които се преглеждат сайтовете са точно описани и подадени от титулярното жури. Младежкото ще отбелязва с Да и Не дали са налице базови критерии за участие в конкурса. Основното жури ще вижда тези отметки, за да вземе предвид при съставянето на оценката.
4. Оценяване – включва гласуване на основното жури, формиране на крайната оценка и определяне на номинираните. 6-20.10.2025 г.
Оценяването на участниците в Сайт на годината 2025 се извършва от предварително съставено от организаторите жури. Журито е обявено на сайта на Конкурса при началото на регистрацията. Журито се състои от специалисти в следните области: дизайнери, маркетинг специалисти, проектови ръководители за разработка на уеб проекти и сайтове, SEO/SMM, ПР и журналисти, програмисти, блогъри.
Предварително журиращите подписват декларация, че са запознати с условията на конкурса и ги приемат. Тази декларация се предоставя на организаторите.
Имената на журиращите се оповестяват в началото на регистрацията, придружени с кратка анотация и снимка, предоставени на организаторите едновременно с декларациите. Тази информация се поставя на сайта на конкурса.
Оценките на журито се обявяват публично след края на конкурса.
Коментарите от журито са достъпни след края в системата на конкурса, в профила на съответния участник.
Основните критериите за оценка в Сайт на годината 2025 са детайлно описани и приети от Журито в сегментите маркетинг, дизайн и техническо изпълнение са анонсирани на сайта на Конкурса до 15.06.2025 г.
Крайната оценка на участващия проект се формира по следния начин: 30% от оценката за дизайн, 30% от оценката за програмиране, 30% от оценката за маркетинг и 10% от оценката за правно съответствие.
Журито оценява само проектите в Категориите с платено участие.
5. Излъчване на номинираните – топ 5 сайта във всяка категория.
Всеки член на журито гласува за сайтовете, с които не е обвързан, в 2 или 3 цели категории за да могат да определят средното ниво на участниците. Гласуването е онлайн в защитен с парола модул за гласуване на журито. Гласуването за обвързващи сайтове ще се направи технически невъзможно, като за това носят отговорност организаторите.
Гласува се по 10-то бална система, като 10 е максимум, а 1 минимум.
Оставянето на коментари от всеки журиращ за всеки проект е задължително.
След края на гласуването се сумира броят гласове за всеки един сайт. По тази оценка сайтовете се подреждат за всяка категория и се определят първите пет с най-висок резултат - по пет номинирани в категория.
6. Излъчване на победителите – чрез финално гласуване на журито, съгласно определена система на точкуване. 21-25.10.2025 г.
6.1. Гласуване на жури в този етап
Гласуват всички членове на журито. Вотът е онлайн в защитен с парола модул за гласуване на журито.
Всеки журиращ гласува САМО в категориите, с които не е обвързан и класира проектите на 1, 2, 3 място задължително. На всяко място има дефинирана тежест в точки.
Класирането има следната тежест:
6.2. Класиране на участниците
След получаването на броя точки от Етап 2, крайната оценка за участника се формира по формулата:
50% от нормализираната оценка от Етап 1 + 50% от нормализираната оценка от Етап 2
Класирането става по така формираната крайна оценка.
Оценките на журито се обявяват публично след края на конкурса.
7. Награждаване – резултатите се обявяват на официалната церемония (до 10 ноември 2025 г.).
Отговорни за церемонията по награждаването са организаторите. Победителите не се анонсират предварително. Окончателните резултати се обявяват официално на церемонията по награждаване и след това се публикуват на сайта.
Платено участие:
Основни категории:
Безплатно участие:
Специална категория 2025:
Цена за участие - 400 лв.
Гласуването в тази категория е като при основните
Специални награди:
Ако в категория има по-малко от 5 участника журито си запазва правото да не излъчи победител.
За промени в адреса на вече регистриран сайт или други данни от регистрацията организаторите се уведомяват с изпращане на имейл до Организаторите, но не по-късно от крайния срок за регистрация.
Всички такси за участие трябва да се заплатят не по-късно от 12:00 часа на обявената за край на регистрацията дата - 30.09.2025 г. Проект, чиято такса за участие не е заплатена в указания срок, не се допуска за участие.
Таксите за участия на уеб сайтове, които са отпаднали поради неизпълнение на условията за участие в Конкурса, не се възстановяват.
Банковите преводи се правят в лева по сметката на Фондация за активно развитие на уеб, като банковите такси са за сметка на изпращача.
Датата и мястото на церемонията ще бъдат обявени до 15 септември 2025 г.
Победителите не се разкриват предварително.
Окончателните резултати ще бъдат публикувани на официалния сайт на конкурса.
Всеки участник получава в своя профил в системата на Конкурса коментарите и оценките от всеки етап на оценяване от журито и броя гласове от публиката.
Всички членове на журито виждат коментарите на всички свои колеги в системата за гласуване, след края на Конкурса.
Всеки модератор има достъп до напредъка в гласуването на членовете на своя панел.
Победителите в Гласуване на журито получават грамота и статуетка за 1-во място и грамота за II / III място.
Победителите в Гласуване на публиката на I, II, III място получават грамота.
Основните принципи, на които се базира Конкурса са публикувани в Сайта на Конкурса https://bgweb.bg/s/contest/
Изготвили:
Светла Йовова и Жюстин Томс
Фондация за активно развитие на уеб
Март 2025
Технологията е изработена по указания, съгласувани с Модераторите на Конкурса Сайт на годината 2025: Иван Гинев, Лазар Малаков и Константин Рачев и с Надзорния съвет на ФАРУ: Георги Малчев, Калоян Петров и Даниел Лидиянов.
Февруари 2025