17.06.2025
Мая Герасимова е маркетинг директор с над 25 години опит в b2c и FMCG сектора Работила е в български и международни компании в „Българска Роза Севтополис“, Nestlé, Danone, а в последствие - като директор „Маркетинг“ в Белла България, Девин, Нухелт и Смарт Органик. Тази година тя се присъединява към журито в конкурса в сегмент „Маркетинг“.
Разкажете ни накратко за професионалния си път в маркетинга?
Лансирала съм над 10 бранда, които станаха пазарни лидери. Един от последните - Rice UP!, представен в над 50 пазара и награден на Progressive Awards 2019 . Бранд мениджър на годината (2005 г.) и носител на 4 EFFIE награди, а 9 от брандовете, които съм управлявала, са печелили Superbrands. Завършила съм ТУ‐София – „Биотехнологии“, с допълнителни специализации по Международни икономически отношения и мениджмънт от Open University към НБУ. Каузи, в които вярвам и за които работя - споделяне на опит и популяризиране на професията маркетинг през лекторства, менторство и обучение на млади специалисти
Какво според вас прави една дигитална кампания или маркетингова стратегия на сайт наистина ефективна?
Комбинацията от ясно дефинирани цели, дълбоко познаване на целевата аудитория и силно съдържание е ключова. Сайтът трябва да бъде интегрален елемент в екосистемата- като място, което завършва потребителското пътуване. А регулярният анализ и оптимизацията спрямо реални данни превръщат добрата стратегия в ефективна.
Как гледате на ролята на сайта като част от цялостната маркетингова екосистема на една марка или бизнес?
Сайтът е стратегически център – среда, в която потребителят преминава от интерес към доверие и действие. Маркетингът трябва да насочва към него, а той да „говори“ бранд езика – както визуално, така и функционално. Когато сайтът е добре свързан с останалите канали, той не просто усилва рекламата – той дава ѝ смисъл.
Има ли място ИИ в дигиталния маркетинг и ще вземе ли хляба на професионалистите?
Определено има място - той автоматизира процеси като управление на кампании, персонализация и анализ. ИИ е инструмент, който увеличава ефективността. Но той не притежава човешката интуиция и емпатия - правилните послания и стратегии идват от професионализма. ИИ допълва, но не заменя маркетинга.
Какви проекти си пожелавате да видите в Конкурса?
Очаквам кампании със стратегическа дълбочина, ясно разбиране на аудиторията и интеграция между онлайн и офлайн. Идеалният проект е този, който впечатлява с креативност, но и с бизнес резултати – показва усет, реализъм и оригинална идея.
Какво ви вдъхновява? Бихте ли посочили книга, блог, сайт, подкаст, който да вдъхнови и участниците в конкурса?
Често търся вдъхновение в книги като „Made to Stick“ (Chip и Dan Heath) и „Building a StoryBrand“ (Donald Miller), както и в актуални блогове като Content Marketing Institute. Подкастът “Marketing Over Coffee” дава практични, свежи идеи. Мотивират ме историите зад кампаниите - как една стратегия се превръща в емоция и действие за аудиторията.