1. Дизайн
Критериите в тази група са фокусирани върху визуалната страна на кандидатурата. Журито оценява следните елементи:
- Композиция
- Цветова схема
- Типография
- Формообразуване
- Качество и уместност на изобразителен материал
2. Потребителско преживяване
Критериите в тази група оценяват аспектите на потребителското преживяване, които проектът предлага: удобство, ефективност и удовлетворение. Журито оценява следните елементи:
- Навигационни методи
- Информационна архитектура
- Обща ползваемост
- Ползваемост при устройства с touch интерфейс
- Четивност на информацията
- Responsive дизайн
3. Творчески подход и иновации
Група от критерии, чиято цел е да бъде оценен цялостно творческият подход, концепцията и адекватността на проекта. Тук влизат критерии като:
- Креативност
- Естетика
- Характер
- Адекватност спрямо темата
- Използване на модерни похвати в представянето
- Иновативни композиционни похвати
- Уникалност на представените идеи и подход
4. Бонус критерии
- Използване на българска форма на кирилицата
- Високи умения за представяне на текстово и таблично съдържание
- Достъпност и поддръжка на WCAG 2.1