02.09.2024
Страхил Димитров е съосновател на Kota.one – агенция за ефикасни маркетинг решения. Освен в сферата на маркетинга, той активно се занимава и с разработването на подкасти. За поредна той е част от журито в конкурса, в сегмент „Програмиране“.
Като професионалист, разкажете ни накратко за своя път в дигиталната индустрия?
В днешно време интересът към дигиталното е споделен от всеки докоснал се до новите технологии и възможностите им. Хората от моето поколение израснахме с компютри, интернет и умни телефони и предполагам това е довело и до моя интерес към дигиталния свят. Освен интерес още в училище развих така наречените IT компетенции в различни направления.
Винаги съм искал да създавам значими неща и дигиталното ми дава точно тази възможност от 2017г. до днес.
Какви са впечатленията Ви от участниците от предходни години? И с какво ново очаквате да Ви изненада тазгодишното издание?
Всяка година в конкурса се включват изключителни проекти, но предната (2023) година нивото на сайтовете беше осезаемо по-високо, видяхме повече креативност, приложени нови технологии и цялостно консистентно качество, затова тази година очакванията ми са още по-високи.
Надявам се да видим проекти прилагащи изкуствен интелект, гласов инпут и персонализирани Large Language Models.
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Предизвикателствата при създаването на един изчерпателен, работещ уебсайт не са се променили особено с времето. Да, има нови технологии към които да се адаптира и надгражда секторът, много нови no-code решения и тн. Разковничето обаче винаги е било в работата по сайта, която не се вижда. Планирането, предварителните проучвания, много ноу хау на маркетинг и дизайн експерти и професионалисти разработчици. Един предизвикателен въпрос е “Къде и как влиза сайтът в потребителската пътека на даден бизнес?”.
Днес голям плюс за бизнеса е покачващата се достъпност на сайтовете и възможността да се тестват пилотни проекти с относително малко средства в сравнение с тези през 2014 например.
Какви препоръки бихте дали на участниците в Сайт на годината 2024?
Да се полагат повече усилия в събиране и анализиране на обратна връзка от потребителите относно тяхното преживяване със сайта, обслужването, продукта и тн.
Както и да се вслушват в обратната връзка на журито.
Кое е най-ценното за Вас самия/самата в участието Ви като жури в Сайт на годината?
Обединяването на общността и градивното повдигане на нивото на българското интернет пространство.