29.07.2024
Ставри Георгиев е съосновател на студиото brandЪ и мобилното приложение Tickey. Занимава се с графичен и уеб дизайн и тази година ще бъде част от журито в сегмент „Дизайн“.
Като професионалист, разкажете ни накратко за своя път в дигиталната индустрия?
Всичко започна, когато бях още 10-ти клас. Първия досег до индустрията направих като участник в Националното състезание по IT, Информатика и Визуални изкуства “Аз мога - тук и сега“. Там срещнах първите експерти в сферата и разбрах, че това е моят път. След гимназията започнаха стажовете преминавайки през доста проекти, заобиколен от професионалисти. По-късно станах част и от маркетинг екипа на KPMG като графичен и уеб дизайнер. Бързо започнах да усещам похлупака и реших да започна първия си бизнес. През 2014 г. с приятели създадохме startup компания в сферата на публичния транспорт и мобилните плащания в зародиша на fintech и smart mobility - мобилното приложение Tickey. Компанията оперираше в няколко държави и по-късно беше наречена от Forbs “Uber for public transport”. Година след това основахме и студиото ни brandЪ, което е мой основен фокус и до днес. С екипа ми горим в създаването на дизайн системи, дигитални продукти и маркетингово-търговски стратегии, в които потребителят е в центъра.
Какво ви привлече да станете част от "Сайт на годината"?
Жюстин Томс беше един от първите хора, които ме вдъхновяваха още от 10-ти клас, когато я срещнах. Като пионер на българската уеб сцена и мотивирала редица професионалисти, за мен е огромно удоволствие и чест да застанем рамо до рамо до нея и останалите членове на журито.
‘’Сайт на годината’’ е чудесна възможност да докажем, че когато говорим за уеб в България има много какво да покажем, да подчертаем смислените проекти и да дадем поле за изява на всички участници.
Какви проекти очаквате да видите като участници в "Сайт на годината 2024"?
Това може би ще са проекти с фокус към нови технологии, AI, интерактивно съдържание, 3D среди и възможности за персонализация. Очаквам проекти с ясна функция насочена към потребителя. Именно той трябва да бъдат поставени на преден план. Това ще бъде и основният ми фокус в ролята на жури.
С навлизането на AI какви са очакванията ви за развитието на сайтовете?
Новият ъпдейт в уеб вече дойде. Вече говорим ясно за conversational commerce и accessibility. Сайтовете стават все по-интелигентни, персонализират поведението си, адаптират съдържанието си към потребител в реално време. Важно е да не избързаме прекалено, а да подготвим потребителя за това. Нужно е да го обучим, за да премахнем бариерата, притеснението и възможността да го загубим. Очаквам повече в тази посока преди следващия ъпдейт :)
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Еволюцията на съдържанието, непрекъснатата консумация на още, нарастващите очаквания на потребителя да му свършиш работа сега, безпроблемно, ефективно и с персонализирано преживяване. Това налага дълбоко разбиране на поведението на хората чрез тестове и създаването на по-ясни и прецизни потребителски пътеки, които да съответстват напълно на нуждите.
Какво Ви вдъхновява? Бихте ли посочили книга, блог, сайт, подкаст, който да вдъхнови и участниците в Конкурса?
Като човек от бизнеса, ежедневно търся и намирам вдъхновение от различни източници, но това, което истински ме движи, е възможността да споделям вече придобитите знания и опит. След като създадохме дизайн системата Compass by Econt, с колегите ми осъзнахме, че има много прозрения и know-how, които трябва да споделим, за да разберат повече хората в България истинската полза и нужда от подобни продукти.
Публикуваме статии в Medium, които предлагат ценен поглед върху това, което е работило добре за нас, както и върху грешките, от които сме се поучили. Препоръчвам на всеки да си bookmark-не този линк https://medium.com/@branda.bg и да се връща към него, когато има нужда от полезни насоки. Ние пък обещаваме да продължаваме да пишем и да подобряваме съдържанието.