21.10.2024
Полина Георгиева е Маркетинг експерт с 18+ години опит в различни сектори на бизнеса, като за поредна година е и част от журито на конкурса в сегмент „Маркетинг“.
Какви са впечатленията Ви от участниците от предходни години? И с какво ново очаквате да Ви изненада тазгодишното издание?
Конкурсът е ценен не само за участниците, но и за нас – журито. Сайтовете ясно отразяват тенденциите, предизвикателствата и възможностите на съвременното уеб общество. Всяка година виждам как креативността и професионализмът се развиват, а очакванията ми биват надхвърлени. Вярвам, че и тази година ще видим нови стандарти за качество, чистота на посланията и яснотата на комуникацията. Очаквам свежи идеи, които ще трасират нови пътища към бъдещето на дигиталния свят. Вярвам в максимата да избираме решения, които ни приближават към по-висока цел. За мен тя важи навсякъде, включително за дигиталното пространство, в което живеем все повече.
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Едно от най-големите предизвикателства е балансът между прекалено много или недостатъчна информация. Потребителите търсят съдържание с добавена стойност – автентично и полезно. Въпросът не е само да бъде привлечено внимание, а и да бъде задържано и да се създаде правилна връзка с бъдещите клиенти. Сайтовете следва да говорят на езика на потребителите, да отговарят на техните нужди и да дават качествени решения на проблемите, които търсят.
Какви препоръки бихте дали на участниците в Сайт на годината 2024?
В епохата на AI, когато съдържание може да бъде генерирано за секунди, е важно да не забравяме човешкия елемент. Ако използвате AI за проучване или дори създаване на текстове, препоръчвам да ги преглеждате внимателно и да ги адаптирате така, че те да отразяват истинските ви ценности, визия и дълбочина. Аудиторията усеща, когато съдържанието е повърхностно или лишено от автентичност и страст.
С навлизането на AI какви са очакванията Ви за развитието на сайтовете?
AI несъмнено ще донесе нови възможности в уеб дизайна и потребителското изживяване – от персонализирани препоръки до нови подходи в автоматизацията и взаимодействие с аудиториите. Въпреки, че голяма част от маркетинг обществото бленува за момента, когато ще може да отдъхне и да разчита на помощта на още един чифт ръце и очи, очаквам AI да се използва по начин, който подсилва човешкото взаимодействие, а не го измества. Важно е да се запази автентичността и индивидуалният подход, като AI се интегрира като инструмент, който помага за по-добра презентация на потребителските марки и комуникация с клиентите.
Какви са най-запомнящите се моменти от предишните години като член на журито?
Важна за мен както в живота така и тук е усещането за екипна работа. Мащабът на свършеното зад един такъв конкурс е огромен. Неизменно процесът ни предлага различни предизвикателства. Участниците, които влагат сърце и душа в своите проекти, винаги оставят най-силен отпечатък и са неизменна част от най-запомнящите се моменти. Любими са моментите, когато потъвам в идеята на даден проект и успявам да изживея бранда, докато ми бъде презентиран от екрана.
Кое е най-ценното за Вас самия/самата в участието Ви като жури в Сайт на годината?
Възможността да допринасям за развитието на дигиталната култура в България, като част от най-престижния и уважаван конкурс за уеб обществото в България, е изключителна важна за мен. Вдъхновение е да бъдеш част от изграждането на нови стандарти на качество и взаимодействие, етика и партньорства. Всяка частица в този свят е отражение на цялото – и в дигиталния свят това също важи.