07.06.2024
Това е Лилия Моллова. Тя е съосновател и бранд мениджър на 3KEY Rooms, които са пионери в бранша на ескейп игрите в България и за последните 10 години развиват няколко стаи и тиймбилдинг услуги. Тази година тя е част от журито в сегмент "Маркетинг".
Като професионалист, разкажете ни накратко за своя път в дигиталната индустрия?
Когато стартирахме предприемаческата си дейност, знаехме, че макар да предоставяме услуга на физически адрес, клиентите ще имат първата си среща с нас през нашия дигитален „дом“ – сайтът ни, където ще попаднат през търсачка, линк, социалните ни канали или пост на свои приятели. Разбрахме, че за да привличаме и да задържаме вниманието в различните онлайн канали, ключово е да запазим автентичността си на малък бизнес, движен от приятели за приятели, търсещи забавление в София.
Какво ви впечатлява най-много в един уебсайт? Кое е важното, според Вас, за да е той добър?
Това, което ценя високо, е сайтът да покаже с какво брандът е отличим, запомнящ се. А за да е такъв, той трябва да е близък до таргетираните потребители по един естествен начин. Влизайки на сайта, те да си кажат „на правилното място съм“. И все пак удобството на потребителя да е основен приоритет - да получи бързо и ясно поднесена информация вместо нефункционално, но красиво имиджово съдържание.
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Променящото се потребителско поведение в интернет. Делът на мобилните юзъри е все по-голям, а те изискват оптимизирано съдържание, бързина на зареждане и все по-бързо губят интерес и търпение. Съдържанието трябва да следва тези тенденции, като същевременно не губи своята информационна стойност. Брандът трябва да следва духа на времето, но не и до степен, в която да губи автентичност и стойност.
С навлизането на AI какви са очакванията Ви за развитието на сайтовете?
Очаквам, че част от бизнесите ще се подхлъзнат в безконтролното ползване на AI за генериране на визуално и текстово съдържание. Ще отнеме известно време, за да се отсеят тези брандове, които ползват AI приложенията като инструмент, а не като заместил на креативността и прецизността на личностите зад бранда. Близостта с потребителя трябва да се увеличава със средствата на AI, а не да се заменя от тях. Например има много услуги, които печелят от личния контакт между служител и клиент. Там ползването на автоматизации и чатботове трябва да се случва умерено и разумно. От друга страна с AI възможностите за анализ на потребителското поведение чрез големи бази данни и персонализирането на съдържанието са прекрасни възможности да предоставиш по-голяма потребителска стойност в много сектори.
Какво ще посъветвате кандидатите или тези, които се колебаят дали да участват в конкурса Сайт на годината?
Как ще разбереш къде си, ако не си поставяш предизвикателства? Как ще научат за теб повече публики, ако не се осмеляваш да се представяш пред тях? Бъдете смели да покажете кои сте!
Какво Ви вдъхновява? Бихте ли посочили книга, блог, сайт, подкаст, който да вдъхнови и участниците в Конкурса?
Случки от реалния живот. Какво виждам, че хората търсят, какво се ядосват, че не намират, за какво говорят и за какво разказват на приятелите си. Това са неизчерпаеми източници да вдъхновение за подобрение и нови начинания! Бих препоръчала книгата „Web Дизайн: Не ме карай да мисля“ на Стийв Круг.