Новини

Интервю с Константин Рачев - модератор на сегмент "Програмиране" BGWEB 2024

19.04.2024

Интервю с Константин Рачев - модератор на сегмент "Програмиране" BGWEB 2024

Константин Рачев е модератор в тазгодишното издание на конкурса "Сайт на годината". Част от журито в сегмент "Програмиранe". Съосновател и управляващ партньор във Fundamental Studio/Фундаментал студио. В следващите редове ще разберете повече за него и за мисията му в "Сайт на годината".

Какво ви накара да станете част от „Сайт на годината“ и какво ви вълнува най-много в конкурса?
Ставайки част от журито е чест за всеки един професионалист в сферата - да оценява най-добрите уеб проекти и мобилни приложения в България. Вълнението е несъмнено и е породено от привилегията да дадем нашата обратна връзка за реализираните продукти на световно ниво, но все пак направени в рамките на България. В същото време, в конкурса се включват и много собственици, които искат градивна обратна връзка с идеи за подобрения, което е без съмнение най-важната и отговорна част от конкурса.

Какво е най-важното в създаването на един сайт?
Правилното планиране, познаване на аудиторията и клиентите, които биха го използвали. Имайки тази информация, това позволява на дизайн екипа и разработчиците да осъществят възможно най-добър продукт, с който могат и да иновират.

Каква ще е ролята ви като модератор?
Ролята като модератор е изключително отговорна и сериозна, цялата помощ и съдействие, което получавам от организаторите, всички журиращи в трите категории и съветите на останалите членове на колегите в сегмент “Програмиране”.
Отговорностите касаят регламентиране и изготвяне на критериите за сегмента с цел максимално ясни оценки и параметри, които създателите трябва да съобразят. В интерес на истината, всички критерии са съобразени и тяхното спазване ще позволи на уеб сайтовете да имат по-добро класиране, UX и UI, бързодействие и идеи за техническо подобрение и реализация.

Лайф хак, който ви е помогнал и можете да споделите с кандидатите?
Да не се притесняват да рискуват и правят интерактивни (мобилни) интерфейси, които да ги отличат от другите на пазара в техния отрасъл.

Каква е най-голямата ви страст в живота и как тя влияе на вашата  работа?
Да експериментирам и търся решения на най-различни и още по-важното - реални проблеми на бизнеса. Иновациите ни дават възможност да измислим и реализираме решения на всевъзможни и непосилни за автоматизация проблеми.

Какво ви вълнува най-много в технологичните или иновационни тенденции във вашата индустрия?
Определено това е решаването на проблеми, които са били невъзможни и/или много бавни за управление и извършване преди интегрирането на нови технологии (и не говорим само и единствено за AI), без значение от отрасъла на бизнеса.

Каква е целевата аудитория на този конкурс и каква ефективност има в повишаването на интереса?
Целевата аудитория на конкурса включва всички собственици на дигитален бизнес/с дигитално присъствие, агенции/студиа и хора със свободни професии, които искат да “сверят часовника си” с останалите и докажат, че са сред най-добрите в България и не само.

Какво ще посъветвате младите хора, които тепърва правят стъпките си в създаването на сайт?
Да не спират, да експериментират с нови технологии и да минат през всички стъпки от реалното създаване на уеб сайт. Това ще им помогне да се докоснат до отделните етапи и изберат своето място в процеса за професионална реализация.

Какви са очакванията ви за тазгодишното издание на “Сайт на годината“  и пожеланието ви към участниците?
Очакванията са все по-високи с всяка изминала година, виждайки нивото на миналогодишните уеб сайтове и нивото на агенциите/студиата/разработчиците ни кара с нетърпение да очакваме работата през последните 9-12 месеца.
Пожеланията са свързани с това да се реализира максимално голяма част от обратната връзка, която получават, което ще подобри почти всички аспекти на бизнеса и продуктите им.