Сайт на годината

Блог

/
/ Интервю с Катя Тодорова - жури в BGWeb 2018

Интервю с Катя Тодорова - жури в BGWeb 2018

20.08.2018

Интервю с Катя Тодорова - жури в BGWeb 2018

Кога и как Катя и маркетинга се срещнаха?

Работех първата си сериозна работа в СуперХостинг като support. Още бях студентка. Любо и Мето, създателите на компанията, забелязаха в мен маркетинг умения, за които и аз не знаех. Гласуваха ми доверие, научиха ме да мисля от общото към детайлите, да защитавам идеите си. Разбрах, че ако спазвам ценностите си, отново мога да съм успешна като тях, дадоха ми възможност да творя и да се уча в движение и бяха мои ментори. Страхотни няколко години бяха, през които работех като Маркетинг мениджър в СуперХостинг. След това реших и създадох собствена маркетинг агенция MEmotion, за да следвам вярванията си и да помагам на повече хора. Близо 6 години по-късно това се случва успешно и съм много щастлива! Работя това, което обичам и с хора, на които много държа - колеги, партньори и клиенти.

Къде си днес в своето професионално развитие?

Днес бих казала, че съм по пътя. Старая се всеки ден да се уча на тази философия и да живея с мисълта, че пътят е важен, а там, докъдето ще стигнеш, е само резултатът. Преди 3 години продадох част от агенцията си на консорциум от компании в сферата на иновативните маркетинг и sales решения и в момента съм управител на MEmotion и управляващ партньор там. Другите компании, в които активно се занимавам оперативно са Clientric и Академията за Иновации в туризма. За 3 години заедно реализирахме много успешни маркетинг и софтуерни решения за българския туризъм и вече работим с няколкостотин от най-знаковите 4 и 5 звездни хотели у нас. Мечтата на целия екип е да продължаваме да даваме стойност на клиентите и да работим с внимание в детайлите, като наистина решаваме проблемите им ефективно и дългосрочно. MEmotion също се развива активно като бутикова дигитална агенция, оперираща в сферата на средния бизнес у нас и с перспективни стартиращи компании. Този пазар в следващите поне 10 години вярвам, че тепърва ще расте много и все повече компании ще търсят услугите на доказаните маркетинг агенции за стабилизиране на бизнеса и увеличаване на приходите си. Относно хората, които ме вдъхновяват и ми помогнаха да следвам мечтите си, бих казала, че се старая да се уча от всеки, който срещам в живота си. Най-голяма следа в начина ми на мислене и работа са оставили СуперХостинг и Уча.се. И в двата екипа срещнах еднакви ценности на работа и перфекционизъм, което много ме вдъхнови да имам желанието и аз да се раздавам на максимум и на двете места и да постигнем много силни резултати - кампанийни, но и по-важното за мен - дългосрочно стабилно и стойностно бранд позициониране.

Какво е най-важното за успеха на един онлайн проект според теб?

Да дава реална стойност на хората. Да се позиционира честно със силните си страни и да не се лъже за нещата, които могат да се подобрят. Всеки проект днес може и трябва да се подобрява ежедневно, защото технологичният свят, в който живеем, го изисква, а още повече - клиентите. Те са все по-чувствителни, когато усетят, че някой се опитва да ги излъже и търсят все повече стойност.

Много ценя хората, които са готови да поемат отговорност за успехите, но и за грешките си. Винаги препоръчвам това и на клиентите ми и досега с честна, с внимание към хората и детайлите политика, сме излизали от всякакви ситуации с брандовете, с които работим и сме постигали стабилни успехи.

Съветът ти към тези, които се колебаят дали да регистрират сайта си за участие в Конкурса?

Изключително ценно за всички онлайн проекти у нас е да има престижен конкурс, който да налага стандарти за качество. Последните години според мен това много липсваше в българското дигитално пространство. Тази конкуренция стимулира всеки да иска да е още по-добър и да си “свери часовника” чрез професионалната оценка на проекта му. Особено, ако човек е настроен да се учи и подобрява, това е много ценен урок, който може да му донесе много дивиденти и успехи без толкова голямо значение дали е победителя. Разбира се, всеки кандидатствал би трябвало да се старае да е най-добрият и да даде отпечатък и стандарт за качество за останалите! Ако някой се колебае, според мен не е убеден в качествата на проекта си, а това не смятам, че е характерно за предприемачите и особено у нас... Не се колебайте, а с такава страст ни представете проекта си, че да не можем да не му дадем максимум точки!

На кое ще държиш най-много при оценяването?

Ще се радвам да ми е много трудно при оценяването! Това ще покаже реалния растеж на web проектите през последните години, в които нямаше конкурс за най-добрите български сайтове. Аз лично ще оценявам вниманието и детайлите, с които проекта е подходил функционално, като UX и маркетингово към клиентите, за които е насочен. Много е важно колко бързо клиентът се ориентира в сайта и дали той реално комуникира най-големите стойности, които дава брандът. Ще оценявам с предимство всички иновативни, готини, съвременни web решения. Ще гледам какво е съотношението между впечатляващ дизайн, който реално визуално привлича и ясните послания, които улеснява потребителят към следващата стъпка в сайта. Нямам търпение най-добрите български сайтове да “ми скрият шапката”. Нямам търпение тях да показваме за пример на клиентите, вместо почти изцяло международни такива. И нямам търпение да има и достатъчно кандидатствали туристически проекти, защото има огромен ръст в туризма като пазар последните години и клиентите започнаха все по-уверено да влагат в цялостната си дигитална идентичност. Искам това да е стимул за всички в HoReCa сферата масово да се развият и улеснят клиентите си да резервират съвременно, лесно, удобно и на най-добра цена през красиви и функционални хотелски сайтове. Последните години участвахме и реализирахме с Clientric не малко такива и ще стимулирам клиентите ни да ги покажат на цяла България!