07.10.2024
Калоян Петров е графичен и уеб дизайнер с мултидисциплинарен опит в областта на потребителското изживяване (UX), дизайна на потребителския интерфейс, уеб дизайна и front-end разработката. Тази година той отново е част от журито в конкурса „Сайт на годината“ в сегмент "Дизайн".
Като професионалист, разкажете ни накратко за своя път в дигиталната индустрия?
Здравейте, казвам се Калоян Петров и съм продуктов дизайнер с над 17 години професионален опит в уеб индустрията. Кариерата ми започна като независим дизайн консултант, но преди 5 години реших да се присъединя към екипа на Payhawk, която преди 2 години компанията стана първият български еднорог. Тук ръководя екипа за продуктов дизайн, създавайки иновативни решения за финтех индустрията.
Какви са впечатленията Ви от участниците от предходни години? И с какво ново очаквате да Ви изненада тазгодишното издание?
Винаги съм се възхищавал на творческия потенциал на българските уеб дизайнери и разработчици. Конкурсът "Сайт на годината" е чудесна възможност той да бъде показан. Интересно е да се наблюдава как в някои аспекти следваме глобалните тенденции, а в други създаваме наши уникални подходи. Тази година очаквам да видя повече креативност и нестандартно мислене от участниците. Надявам се собствениците и създателите на сайтове да разгърнат творческия си потенциал и да ни изненадат с максимално уникални проекти.
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Най-важните съставки за един успешен уебсайт според мен са ползваемостта, релевантното съдържание и отличителният визуален стил. Но освен да е лесен за използване, сайтът трябва и да отговаря на реалните нужди на потребителите и да комуникира ефективно с правилната аудитория. В днешния свят на изкуствения интелект и автоматизация, основното предизвикателство пред уеб дизайнерите и разработчиците е как да останат уникални, креативни и да се отличат от масата.
Какви препоръки бихте дали на участниците в Сайт на годината 2024?
Моят съвет към участниците в "Сайт на годината 2024" е да бъдат смели в идеите си и да не се страхуват да експериментират. Потопете се в детайлите на своя бранд, продукт или услуга и помислете как може да ги представите онлайн по възможно най-автентичния и завладяващ начин. Създайте силна връзка между дизайна, съдържанието и посланието, които искате да предадете. И не на последно място - тествайте щателно сайта си, за да сте сигурни, че предоставя безпроблемно и приятно потребителско изживяване.
Кое е най-ценното за Вас самия/самата в участието Ви като жури в Сайт на годината?
За мен най-ценното от участието ми като жури в "Сайт на годината" е възможността да допринеса за развитието на българския уеб и да вдъхновя колегите си да поставят летвата все по-високо. Обратната връзка, която даваме на участниците, може да бъде безценна за техния професионален път. А шансът да се докосна до толкова много креативни проекти и идеи винаги ме зарежда с ентусиазъм и ми дава нови перспективи. Вярвам, че заедно можем да издигнем уеб дизайна в България до още по-високо ниво и съм благодарен, че имам възможност да бъда част от този процес.