07.10.2024
Георги Малчев е управляващ съдружник на Xplora- агенция за интегриран дигитален маркертинг и Xplora Academy. Има дългогодишен опит в стратегическото развитие и оперативно управление на компании, както и в областта на корпоративния маркетинг и реклама. Тази година отново е част от журито в сегмент „Маркетинг“.
Какво ви привлече да станете част от Сайт на годината?
От години съм част от журито на конкурса. Това, което много ми допада е как се развива - критериите за оценка се развиват и допълват, журито се обогатява с оше професионалисти. А дискусиите за категориите и критериите се развива на база на реалния опит от предходните години и трендовете.
Най-много ми харесва опцията за даване на конкретна обратна връзка на участниците. Тя е интересна и за мен - да видя мнението на професионалисти в маркетинга, програмирането и дизайна. Направо завиждам на участниците в конкурса.
Какви са впечатленията Ви от участниците от предходни години? И с какво ново очаквате да Ви изненада тазгодишното издание?
Всеки има нещо, което е направил отлично. Но даже за най-добрите сайтове аз и колегите даваме допълнителна обратна връзка.
Най-често има някоя област, която не е била фокус или доразвита. И е истинско удоволствие да видя после обратната връзка приложена.
Не знам с какво ще е изненадат тази година - всеки път е различно. Ако трябва да направя прогноза - ако не тази, то другата ще е с впечатляващо ниво на персонализации на база на AI възможностите.
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Предизвикателствата са много във всяка една от областите. В момента има сайтове и бизнеси на различна степен на развитие - затова и предизвикателствата са различни. Ако покрия маркетинг областта - сайтовете да са ангажиращи и тип conversational marketing. Преди сайтовете се правеха experience marketing, т.е. добре планирана последователност, която е достатъчно добро, или отлично изживяване. Само, че това работеше с по-предните поколения. Новите, както отлично е описано в Маркетинг 5.0, търсят и харесват ангажиращите брандове. И свикват, че не е толкова сложно това да се даде.
Какви препоръки бихте дали на участниците в Сайт на годината 2024?
Да си изберат поне 10 сайта в сектора си, и да ги анализират през маркетинг критериите. През петте основни, и двата бонус критерия. Но наистина задълбочено - лично аз препоръчвам за всеки от критериите чрез KISS модела - Keep / Improve / Start / Stop.
https://forbesbulgaria.com/2022/08/09/какъв-е-изходът-от-исках-но-нямах-жел/
Вторият ми съвет е да използват AI промтове за лесен анализ на конкретни сайтовете на компании в техния сектор, или релевантни компании. Отново бих използвал маркетинг критериите. Като ефект спрямо вложените усилия - със сигурност ще имате доста конкретни идеи. И разбира се - ще свикнете с критериите и ще виждате “матрицата”.
Кое е най-ценното за Вас самия/самата в участието Ви като жури в Сайт на годината?
През последните години имах честта колегите да ми гласуват доверието да съм модератор на маркетинг журито. Тази година се наслаждавам на това журито да е много по-голямо и богато като палитра и сфери на фокус.