Новини

Интервю с Евгени Йорданов - жури сегмент "Маркетинг" BGWEB 2024

24.09.2024

Интервю с Евгени Йорданов - жури сегмент "Маркетинг" BGWEB 2024

Евгени Йорданов е професионалист с близо 20 годишен опит в сферата на Маркетинга. В момента заема позицията Executive Consultant в Adamanta. Освен това той е лектор на много международни събития с дигитален фокус. Победител в European Search Awards, той е сертифициран професионалист по Content marketing“ или така наречения „Маркетинг на съдържанието“. Заемал e различни старши мениджърски позиции в няколко B2B стартиращи фирми и агенции, помагащи на марки по целия свят. През годините е преподавал в Академия „Телерик“ и някои от най-добрите български университети. Тази година той отново е част от журито в конкурса, в сегмент "Маркетинг".

Какви са впечатленията Ви от участниците от предходни години? И с какво ново очаквате да Ви изненада тазгодишното издание?
През годините различни участници в "Сайт на годината" показаха високо ниво на креативност - някои повече от други, но всички в духа на професионализма. Като специалист с вече близо 20 години в Уеб, имаше няколко проекта, които впечатлиха дори мен. Тази година очаквам да видя още по-смели проекти, които интегрират нови технологии и създават уникални потребителски преживявания. Вярвам, че мобилните и интерактивни решения ще продължат да бъдат във фокуса, но съм отворен за изненади.

Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Днес уебсайтовете трябва да се адаптират към бързо променящата се дигитална среда, където потребителските очаквания са високи. Основни предизвикателства са осигуряването на сигурност, скоростта на зареждане и мобилната оптимизация. Освен това, създаването на качествено и релевантно съдържание, което да привлича и задържа потребителите, остава критично важно, особено в сегмента Маркетинг, в който журирам аз. Присъствието в различни канали, маркетинг автоматизацията и тук-таме умерената и уместна интеграция на AI също са фактори, които определят успеха на съвременния сайт.

Какви препоръки бихте дали на участниците в Сайт на годината 2024? Има ли нови тенденции или технологии, които са ви впечатлили през последните години?
Бих препоръчал на участниците да се фокусират върху създаването на уникално потребителско преживяване (UX), което е съобразено с нуждите и желанията на тяхната целева аудитория.  Това е от изключително значение! Не рядко се случва разработчици и дизайнери да създават неща, които да им харесат на тях самите и пропускат най-важното парче от баницата - кой е потребителя/клиента на този уебсайт. Важно е също да следват и прилагат най-новите стандарти за достъпност и сигурност. Сред тенденциите, които ме впечатлиха, са развитието на AI за персонализация, използването на AR/VR за интерактивност, а в някои сайтове използването на гласовото търсене. Тези технологии могат значително да подобрят стойността на един сайт пред потребителя.

Кое е най-ценното за Вас самия в участието Ви като жури в Сайт на годината?
За мен най-ценното в участието като част от високоуважаемото жури е възможността, заедно с колегите ни да видя и оценя разнообразието от идеи и решения, които българските професионалисти в уеб индустрията предлагат. Това е чудесна платформа за вдъхновение, която ми дава възможност дори аз след толкова време, да продължавам да уча за нови технологии и подходи, както и да видя как се прилагат на практика. Участието ми помага и да съм в крак с най-новите тенденции в бранша. И въпреки, че наградите ни са за българския уеб, трябва да сме наясно, че немалка част от разработчиците ни, работят успешно и на световната сцена.

Какво Ви вдъхновява? Бихте ли посочили книга, блог, сайт, подкаст, който да вдъхнови и участниците в Конкурса?
Вдъхновяват ме иновациите и стремежът към усъвършенстване. Често черпя идеи от книги като "The Lean Startup" от Ерик Райс, които насърчават предприемаческото мислене и експериментирането. Материали мога да споделя много, но сред любимите ми подкасти е "Masters of Scale," който разказва истории на успешни предприемачи и лидери в индустрията. Също така, подкастът "Marketing Over Coffee" е отличен източник на съвременни стратегии и идеи в дигиталния маркетинг. Надявам се споделяйки ги, да помогна и на участниците в конкурса сами да почувстват вдъхновението и предприемаческото мислене.