24.09.2024
Даниел Дунгьов е опитен дизайнер. Освен UX, той има опит с brand дизайн, UI, моушън и други направления на дизайна. . В момента ръководи дизайн екип в CleverTap и е партньор и дизайнер в Agency HYPE, треньор и съосновател във Фигмайстор. Освен това не пази опита за себе си, а го споделя с другите, като преподава UX в Softuni Creative. Тази година той отново е част от журито в конкурса в сегмент „Дизайн“.
Като професионалист, разкажете ни накратко за своя път в дигиталната индустрия?
Моя път е различен от традиционния. Нямам висшо образование по специалността си нито съм го учил в гимназията. По-скоро дизайна започна като хоби и страст в детските ми години и в един момент стана мое прозвище след упорито самоучене и курсове. Дълги години работих на свободна практика за приятели и техните познати, докато през 2019 не започнах работа в продуктова компания. В момента ръководя дизайн екип в CleverTap, също съм партньор и дизайнер в Agency HYPE, Треньор и съосновател във Фигмайстор и отделно преподавам UX за начинаещи и напреднали в Softuni Creative.
Какви са впечатленията Ви от участниците от предходни години? И с какво ново очаквате да Ви изненада тазгодишното издание?
Имаше доста силни проекти миналата година. Определено виждам прогрес в качеството на работата на колегите в България с всяка изминала година, в която журирам в конкурса "Сайт на годината". Виждам потенциала да се сравняваме със световната сцена, но ще трябва всички да работим заедно за това и именно конкурсът е платформа, в която можем да даваме обратна връзка, за да ходим в тази посока. За мен това е и мисия участвайки като жури.
Какви са основните предизвикателства, с които се сблъскват уебсайтовете днес?
Всеки проект е уникален и среща своите подводни камъни по пътя. Трудно е да генерализирам отговор, но най-честите грешки, които забелязвам са не добра организираност и разпределение на съдържанието, тоест лоша информационна архитектура. Също така, поради огромното ползване на готови платформи, които улесняват процеса, хората забравят да гледат важните детайли, които правят едно изживяване добро и това резултира в обратното. Моите наблюдения са, че честото бързане, просто за да се "избута" даден проект или заради нереалистични срокове от клиенти кара качеството на уебсайтовете да пада, вместо да им даде нужната любов, за да стане нещо добро и работещо.
Какви препоръки бихте дали на участниците в Сайт на годината 2024?
Не работете на калъп и давайте уникално отношение на всеки един проект, защото бизнеса се нуждае да бъде уникален и да се отличи от конкуренцията. Вкарвайте любов, в това което правите. Третирайте вашите клиенти като партньори, за да изграждате и творите заедно.
Кое е най-ценното за Вас самия/самата в участието Ви като жури в Сайт на годината?
Сверявам си както моя, така и часовника на другите. За това къде се намирам аз, къде се намират те и къде се намира България като качество на световната дигитална сцена. Наградата в конкурса не е най-важното. Важното е обратната връзка, която аз и всичките мои колеги професионалисти даваме на участниците. За да ставаме по-добри в това, което правим.