Новини

Интервю с Алекса Александров - жури сегмент "Маркетинг" BGWEB 2024

17.06.2024

Интервю с Алекса Александров - жури сегмент "Маркетинг" BGWEB 2024

Алекса e маркетолог и комуникатор с над 20 години опит в български и международни PR агенции и компании в e-commerce, ИТ и телекомуникационните индустрии. Създател на маркетингова агенция Alexa Knows. Тази година е част от журито в сегмент „Маркетинг“.

Като професионалист, разкажете ни накратко за своя път в дигиталната индустрия?
Като повечето хубави събития в живота ми и навлизането в дигиталната индустрия стана случайно. След 6 години офлайн работа като PR експерт, започнах да работя в един от първите сайтове за групово пазаруване - kolektiva.bg. Всичко, което бях правила до този момент на живо, започна да се случва навсякъде и по всяко време. Много завладяващо и пристрастяващо. И почти денонощно. :) Година и половина след като моделът на колективното пазаруване промени печално от една гледна точка навиците за покупки на потребителите, но пък промяната бе ефективна, погледната от друг ъгъл, за следващия си работодател трябваше да приложа всички натрупани знания и да създам проект, който за съжаление не видя бял свят поради бизнес причини на компанията майка. Така дигиталната индустрия ме завлече в дълбокото и не ме пуска вече над 13 години. През това време използвах инструментите на дигиталния маркетинг за привличането на средства, хора, идеи и продукти, тяхното задържане и връщане отново с цел изпълнение на задачите на бизнесите, за които съм работила.

Какво ви привлече да станете част от "Сайт на годината"?
Великолепното усещане за споделено развитие, за подтикване да си по-добър и повече даващ, което създава общността от изявени професионалисти, от хора, които споделят общи ценности и силно желаят индустрията да се развива и да става все по-зряла, защото само така и бизнесът пораства.

Какви проекти очаквате да видите като участници в "Сайт на годината 2024"?
Бих искала да видя ярки и впечатляващи проекти, които ясно, удобно и красиво да представят своите цели и възможностите на бизнесите, които представляват.

Готов ли е бизнесът в България да е по-смел по отношение на своето дигитално присъствие?
Готовността на бизнеса за по-смело дигитално присъствие е в съответствие с готовността на пазара да го разбере и приеме. Българските потребители бързо приемат различни промени и нововъведения, но от друга страна не смеят да се откажат от навиците си. За бизнеса е предизвикателство да отговори на подобни очаквания и понякога се оказва по-напредничав за разбиранията на клиентите :)

Какво ще посъветвате кандидатите или тези, които се колебаят дали да участват в конкурса Сайт на годината?
Участието в конкурса "Сайт на годината" позволява на всеки участник да види нови цели, към които може да се стреми. Да получи обратна връзка за постигнатото от него от доказани експерти. Да види, че сходните идеи могат да се прилагат по различен начин и да дават прекрасни резултати.

Какво Ви вдъхновява? Бихте ли посочили книга, блог, сайт, подкаст, който да вдъхнови и участниците в Конкурса?
"Свръхчовекът с Георги Ненов" е подкастът, който ме вдъхновява. Защото Жоро умее да накара хората да покажат неподозирани страни от тях разказвайки за ежедневните си предизвикателства. "Размах" на Дейвид Епстийн е книгата, която затвърждава всеки ден у мен разбирането, че истинската сила на нашия ум не е в заучаването на някакъв занаят, спорт или метод до съвършенство, а в експериментирането, правенето на нови връзки, откриването на неподозирани неща. В интегрирането на информацията, която човек трупа в рамките на един стойностен и разнообразен живот.